شل در پایانه نفتی بونی نیجریه حالت فوق العاده اعلام کرد

شرکت انگلیسی-هلندی شل پس از متوقف کردن فعالیت 2 خط لوله کلیدی انتقال نفت به دلیل نشت، برای صادرات محموله های نفتی نوع بونی لایت حالت فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لاگوس، شرکت شل در بیانیه ای اعلام کرد: فعالیت خط لوله انتقال نفت خام ترنس-نیجر (TNLP) به دلیل نشت نفت و خط لوله نمبه-کریک به دلیل تعمیر در پی آسیبهای حاصل از سرقت نفت، متوقف شده است.

اعلام حالت فوق العاده شرکت های نفتی می توانند به دلیل غیر قابل کنترل بودن شرایط به تعهد های خود برای ارسال محموله های نفتی توافق شده عمل نکنند.

خرابکاری در خطوط لوله انتقال نفت در نیجریه و سرقت نفت در این کشور یکی از مشکلات بزرگی است که دولت نیجریه با آن روبروست.

خرابکاری در خطوط لوله نفت نیجریه با هدف سرقت نفت که در این کشور امری رایج است.

نیجریه بزرگ ترین تولید کننده نفت خام در آفریقا به شمار می رود و روزانه بیش از ٢ میلیون بشکه نفت تولید می کند؛ این کشور پیش از وقوع انقلاب شیل در آمریکا یکی از تامین کنندگان اصلی نفت خام مورد نیاز پالایشگاههای آمریکا بود.

نیجریه با ١٧٠ میلیون نفر جمعیت به دو بخش مسلمان نشین شمال و مسیحی نشین جنوب تقسیم شده است؛ افزون بر اختلاف نژادی و فرقه ای در این کشور پرجمعیت، فعالان مسلح دلتای نیجر در جنوب نیجریه از این مسئله ناراضی هستند که سرزمین آنها از درآمدها و ذخایر نفتی که در خود جای داده، محروم مانده است.

کد خبر 246089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =