قیمت گاز تا پایان امسال افزایش نمی یابد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که مصرف بهینه گاز منجر به کاهش گازبها می شود، گفت: پیشتر زمانی که واحدهای مسکونی از گاز مایع استفاده می کردند، مصرف بهینه داشتند و این در حالی است که به دلیل نامحدود بودن گاز طبیعی، مشترکان مصرف بهینه را در دستور کار قرار نمی دهند.

حمیدرضا عراقی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: گاز طبیعی از نظر قیمت کمتر از گاز مایع است و زحمت حمل و نقل نیز ندارد و مشترکان با صرفه جویی در مصرف آن به صورت بهینه از این سوخت پاک استفاده کنند.

وی با بیان این که توصیه های مصرف بهینه گاز ارتباطی با افزایش قیمت گاز ندارد گفت: قیمت گاز بر اساس مصوبه هیئت دولت افزایش می یابد و امسال نیز شاهد افزایش 15 درصدی قیمت گاز بودیم و تا پایان سال جاری نیز شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود.

به گفته وی، رعایت صرفه جویی، هدر ندادن سرمایه های کشور و اتلاف انرژی باید از سوی همه مشترکان در دستور کار قرار گیرد.

مذاکرات نهایی برای آغاز صادرات گاز به عراق

معاون وزیر نفت در ادامه به قرارداد صادرات گاز به عراق اشاره کرد و گفت: بر اساس قرارداد، در فاز نخست پنج میلیون مترمکعب گاز به این کشور صادر می شود و در مراحل بعدی این مقدار به 25 میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد.

به گفته عراقی، هم اکنون آزمایش خطوط پایان یافته و در مراحل پایانی قرارداد از جمله چگونگی واریز پول، تعیین بانکهای عامل و موارد عملیاتی مالی هستیم که پس از انجام این مراحل و آمادگی طرف مقابل، صادرات آغاز می شود.

 

کد خبر 246090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =