سخت ترین پروژه گازرسانی کشور به بهره برداری رسید

پروژه گازرسانی به «اورامان تخت» از توابع شهرستان سروآباد استان کردستان به عنوان یکی از سخت ترین پروژه های گازرسانی کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان کردستان، این طرح همزمان امروز (دوشنبه 9 شهریورماه) به مناسبت هفته دولت با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز، استاندار کردستان و مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در آیین افتتاح پروژه های گازرسانی به این استان گفت: هدف از اجرای این پروژه، علاوه بر گازرسانی به شهر "اورامان تخت"، افزایش ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی استان و بسترسازی برای گازرسانی به چهار روستای کماله، ویسان، ری وری و سرپیر بوده است.
 
امیر رضوی افزود: با اجرای این پروژه در مجموع یکهزار و 228 خانوار و چهار هزار و 800 نفر از نعمت گاز برخوردار شده اند.
 
وی با بیان این که عملیات اجرای این پروژه در دو فاز انجام شده است، اعلام کرد: در فاز نخست، عملیات خط تغذیه شش اینچ و شبکه توزیع و در فاز دوم نیز شبکه توزیع و نصب انشعاب شکل گرفته است.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان حجم عملیات لوله گذاری پروژه را هشت هزار و 600 متر خط تغذیه فولادی با سایز شش اینچ و 11 هزار و 300 متر شبکه توزیع پلی اتیلن عنوان کرد و یادآور شد: در این پروژه یک ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت پنج هزار مترمکعب در ساعت نیز راه اندازی شده است.
 
رضوی اظهار کرد: پیش از افتتاح پروژه گازرسانی به شهر اورامان، ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی شهرستان سروآباد، 65 درصد بود که با بهره برداری از این پروژه این میزان به 100 درصد افزایش یافته است.
 
وی با بیان این که در این پروژه 343 انشعاب نصب می شود، گفت: هزینه نصب هر انشعاب با احتساب روستاهای مسیر به ازای هر انشعاب چهار میلیون تومان و کل هزینه پروژه گازرسانی به شهر اورامان نیز بیش از سه میلیارد تومان بوده است.
کد خبر 246107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =