توسعه شبکه گازرسانی روستایی مدنظر تیم نفتی دولت است

عضو کمیسیون انرژی مجلس، روند توسعه شبکه گاز را در کشور باوجود تنگنای مالی صنعت نفت مطلوب دانست و گفت: سرمایه‌گذاری برای تولید بیشتر گاز همزمان با توسعه شبکه باید انجام شود.

شمس اله بهمئی در گفتگو با خبرنگار شانا، گازرسانی به روستاهای کشور را ضرورت دانست و گفت: اقتصاد این بخش از جامعه در گرو تأمین زیرساختهاست. ازاین‌رو، تأمین زیرساختها مانند توسعه شبکه گاز برای روستاییان بااهمیت است.

عضو کمیسیون انرژی، با اشاره به ظرفیتهای قانون برای گازرسانی روستایی، افزود: خوشبختانه در دو سال گذشته؛ در دولت برنامه‌ریزی مطلوبی برای گازرسانی روستایی انجام شد که درنهایت سبب کمک به اقتصاد این بخش می‌شود.

این نماینده مجلس نهم افزود: بخش درآمدی بودجه از آثار نوسان قیمت نفت در امان نبود؛ بااین‌حال برنامه‌ریزی خوبی از سوی وزارت نفت برای گازرسانی انجام‌شده است.

عضو کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی با اشاره به استخراج گاز در بخش بالادستی نفت افزود: توسعه شبکه گازرسانی تنها بخشی از عملیات است زیرا حوزه استحصال گاز که قبل از آن انجام می‌شود، کار آسانی نیست و به سرمایه‌گذاری کلان نیازمند است.

به گزارش شانا، رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه پیشتر گفت: یکی از مواردی که وزارت نفت در ٢ سال گذشته نسبت به آن اهتمام ورزید موضوع گازرسانی به شهرها و روستاها بود.

جعفر قادری، تصریح کرد: توسعه گازرسانی با اتکا به ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید، ایجادشده است. ازاین‌رو، انتظار می‌رود تا ٢ سال آینده گازرسانی به همه شهرها و روستاها پایان یابد.

بند «ق» قانون بودجه ٩٣ در مواد ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر گنجانده‌شده است و به قانون دائم بدل شده است.

کد خبر 246141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =