اجرای پروژه آب رسانی به واحد بهره برداری و نمک زدایی قلعه نار

به مناسبت هفته دولت، کلنگ اجرای طرح تأمین آب شرب مورد نیاز مجتمع فرآورشی قلعه نار و روستاهای اطراف این واحد صنعتی به زمین خورد.

به گزارش شانا، آیین کلنگ زنی اجرای خط لوله و ساخت مخزن ذخیره آب شرب واحد صنعتی فرآورش نفت  منطقه قلعه نار واقع در بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک در آخرین روز از هفته دولت برگزار شد.

سیروس حیدری، مدیر خدمات شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در این آیین گفت: این طرح ضمن تأمین آب شرب مجتمع فرآورشی قلعه نار، مشکل تأمین آب شرب روستای طافاب و روستاهای در مسیر این مجتمع صنعتی را بعد از 30 سال تشنگی و برای همیشه برطرف می کند.

وی افزود: پس از حفر یک حلقه چاه، آب شرب لازم توسط یک خط لوله فلزی با قطر 4 اینچ به منطقه قلعه نار رسیده و با ورود به یک مخزن ذخیره بتونی با ظرفیت 100 مترمکعب توزیع می شود.

حیدری یادآور شد: حداکثر زمان اجرای پروژه 90 روز و اجرا و نظارت از سوی اداره خدمات مهندسی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و از محل منابع و توانمندیهای این شرکت است.

به گزارش شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان،صیدعیسی دارایی، نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهار کرد: این پروژه که امروز شاهد به زمین خوردن کلنگ شروع عملیات اجرایی آن هستیم ضمن تأمین آب شرب این واحد صنعتی بزرگ، آرزوی دیرینه روستاییان این منطقه را برای داشتن آب شرب همیشگی برطرف می کند.

وی با عنوان این که اهالی روستای طافاب و روستاهای منطقه قلعه نار از سال 1365 تاکنون با مشکل نداشتن آب شرب مواجه هستند، تصریح کرد: در همه این سالها آب شرب مورد نیاز روستاییان با تانکرهای سیار تهیه و تأمین می شد.

دارایی افزود: به دنبال رایزنی ها و نشستهای متعدد در سطوح مختلف در وزارت نفت و مناطق نفتخیز جنوب، شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان موافقت کرد که ضمن اجرای پروژه آب رسانی به تأسیسات صنعتی خود در یک کار خیرخواهانه و عام المنفعه، آب شرب روستاهای واقع در مسیر دسترسی به کارخانه را تأمین کند تا عطش 30 ساله روستاییان برطرف شود.


کد خبر 246144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =