مجلس برای سرمایه‌گذاری در میدانهای مشترک دولت را یاری می کند

جهت برنامه ریزیها در نفت به سمت « تکمیل طرحهای نیمه تمام» است، این در حالی است که این صنعت با محدودیتهای مالی مواجه است. بنابراین، ضرورت سرمایه‌گذاری در میدانهای مشترک با همکاری دولت و مجلس اجتناب‌ناپذیر است.

مجید منصوری در گفتگو با خبرنگار شانا، اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم بر بازار جهانی نفت و آثار درآمدی آن، سمت‌وسوی برنامه ریزیها در حوزه نفت و گاز به سمت تکمیل پروژه های با پیشرفت بالاست تا هر چه سریع‌تر این طرحها به بهره‌برداری برسند. ازاین‌رو، تمرکز وزارت نفت بر روی طرحهای با اولویت بالاست. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: تنگناهای مالی بر روی روند توسعه در صنعت نفت تاثیرگذار بوده اما وزارت نفت برای همه طرحها برنامه‌ریزی کرده است. 

این نماینده مجلس نهم، سرمایه‌گذاری مناسب و کاهش محدودیت‌های خارجی، را تسهیل‌کننده اجرای طرحهای صنعت نفت دانست و افزود: با توجه به تجربه وزیر نفت، امید می‌رود عملکرد قابل‌توجهی در این بخش ایجاد شود.

منصوری افزود: میدانهای مشترک نفت و گاز در اولویت توسعه و بهره‌برداری قرار دارد، چون به‌عنوان نمونه در پارس جنوبی، قطر از ایران بیشتر برداشت می‌کند و همین امر سبب شده این کشور به نسبت، درآمد بیشتری کسب کند. بنابراین ضرورت سرمایه‌گذاری در میدانهای مشترک با همکاری دولت و مجلس اجتناب‌ناپذیر است. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن به تلاش دولتها برای توسعه شبکه گازرسانی در کشور اشاره کرد و گفت: در برخی از مناطق روستایی که تحت پوشش شبکه گاز نیست؛ از سوختهای جایگزین مانند نفت سفید استفاده می‌شود. ازاین‌رو، افزون بر آثار زیست‌محیطی، نسبت به گاز هزینه بیشتری برای مصرف کنندگان دارد. 

 این نماینده مجلس افزود: از محل ما به ازای جایگزینی گاز با نفت، منابعی به دست می‌آید که می‌توان از همان محل گازرسانی‌های روستایی را شتاب داد. 

کد خبر 246150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =