مذاکرات ایران و آفریقای جنوبی برای احداث واحد جی تی ال ادامه می یابد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به علاقه مندی آفریقای جنوبی برای فعالیت در صنایع پتروشیمی ایران از ادامه مذاکرات دو کشور برای احداث واحد تولید جی تی ال در ایران خبرداد.

به گزارش خبرنگار شانا، عباس شعری مقدم صبح امروز دوشنبه (نهم شهریورماه) در دیدار با تمبیسیله ماژولا، معاون وزیر انرژی آفریقای جنوبی با یادآوری این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تکیه بر حجم تولید و صادرات محصولات پتروشیمی توانسته است حدود 8 میلیارد دلار از بانکهای خارجی وام دریافت کند، گفت: این شرکت با استفاده از این اعتبارات توانست ظرفیت تولید خود را به 60 میلیون تن برساند.

وی با اشاره اجرای اصل 44 در صنعت پتروشیمی ایران گفت: هم اکنون شرکت ملی صنایع پتروشیمی نقش حاکمیتی و رگولاتوری داشته و بیشتر با تدوین نقشه راه برای ایجاد بستر توسعه این صنعت قدم بر می دارد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی استفاده از خوراک گاز در طرحهای پتروشیمی را ایجاد اشتغال و کاهش خام فروشی عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران تا سال 1404 به 180 میلیون تن در سال خواهد رسید.

شعری مقدم با تاکید بر استقبال ایران از سرمایه گذاری مشترک با شرکتها و کشورهای خارجی برای ایجاد واحدهای پتروشیمی در داخل و خارج از ایران گفت: مشارکت با شرکت ساسول آفریقای جنوبی یکی از نمونه های موفق مشارکت خارجی در صنعت پتروشیمی به شمار می آید.

وی با اشاره به پتانسیلهای ایران و آفریقای جنوبی در زمینه ایجاد واحدهای پتروشیمی به خصوص جی تی ال گفت: شرکتهای دولتی و خصوصی این کشور می توانند با استفاده از تجربیات شرکت ساسول در ایران فعالیتهای موفقی داشته باشند.

اعزام تیم کارشناسی آفریقای جنوبی به ایران

بر پایه این گزارش، تمبیسیله ماژولا، معاون وزیر انرژی آفریقای جنوبی نیز با اشاره به تمایل این کشور برای ایجاد واحدهای جی تی ال در ایران و استفاده از محصولات آن در این کشور گفت: در ماه سپتامبر تیمی کارشناسی از آفریقای جنوبی برای مذاکرات بیشتر در این زمینه به ایران می آیند.

وی با تاکید بر این که هم اکنون آفریقای جنوبی به شدت به فرآورده های نفتی و گازی همچون گاز مایع نیاز دارد، گفت: ایران می تواند یکی از منابع اصلی تامین کننده این محصول باشد.

کد خبر 246155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =