پروازهای فرودگاه قشم 2 برابر شده است

تعداد پروازهای هواپیماهای مسافرتی به فرودگاه بین المللی قشم در دولت یازدهم، دو برابر شده است.

رئیس ناحیه پخش شرکت ملی پخش منطقه هرمزگان با بیان این که در گذشته شمار پروازهای این فرودگاه روزانه پنج مورد بود، به خبرنگار شانا، گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و نگاه جدید مسئولان شهرستان قشم به استفاده بهنیه از خدمات فرودگاهی، شمار پرواز هواپیماهای مسافرتی به فرودگاه قشم به 10 پرواز افزایش یافته است.

حسن سالاری افزود: هم اکنون به دلیل موسم حج تمتع و انتقال زائران ایرانی به خانه خدا، تعداد پروازهایی که از طریق فرودگاه قشم انجام می شود به پنج پرواز در روز کاهش یافته است.

وی درباره مرکز سوختگیری هواپیمایی ناحیه قشم نیز گفت: سال گذشته روزانه 50 تا 60 هزار لیتر  سوختگیری در مرکز سوختگیری مستقر در فرودگاه قشم انجام می شد و امسال این میزان به حدود 130 هزار لیتر در روز رسید.

سالاری میزان سوختگیری هواپیماهای مسافرتی فرودگاه قشم را در پنج ماه نخست امسال، چهار میلیون و 800 هزار لیتر اعلام و اظهار کرد: این میزان در قیاس با مدت مشابه پارسال 200 هزار لیتر افزایش داشته است.

رئیس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ناحیه قشم، گفت: به منظور ایجاد بستر مناسب تامین سوخت برای شرکتهای هواپیمایی که در فرودگاه قشم فاعلیت می کنند، سه مخزن یک میلیون لیتری که سالها بدون استفاده رها شده بودند، در دستور کار بازسازی و تعمیر قرار گرفتند.

به گفته وی مخزن نخست تعمیر شده و در مدار بهره برداری قرار گرفته است، مخزن دوم تا پایان امسال و مخزن سوم نیز در نیمه نخست سال آینده عملیاتی خواهند شد.

کد خبر 246162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =