نفت، حمایت از تولید داخل را در دستور کار قرار داده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برنامه‌ریزی مؤثری برای استفاده از ساخت داخل در صنعت نفت شکل‌گرفته است که درنهایت، سبب تقویت تولید داخلی می‌شود.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به مهمترین اقدامات وزارت نفت در دو سال گذشته اظهار کرد: صنعت نفت در دو سال گذشته ظرفیت برداشت و تولید گاز را افزایش داد. ازاین‌رو، افزون بر تقویت شبکه گازرسانی، حجم گاز تحویلی به نیروگاهها نیز افزایش یافت.

عضو کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن افزود: سهم جهانی گاز یک مزیت و توان برداشت از آن مزیتی دیگر است. ازاین‌رو، استحصال گاز بر اساس برنامه بااهمیت تلقی می‌شود؛ چون این سوخت به‌عنوان یکی از شاخصهای امور زیربنایی تلقی می‌شود و خود می‌تواند به عامل توسعه بدل شود.

این نماینده مجلس نهم بابیان این‌که تلاشهای خوبی تاکنون انجام‌شده است، افزود: باید همزمان با توسعه شبکه گازرسانی، سرمایه‌گذاریهای لازم در این زمینه برای پایداری و افزایش تولید صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن به برنامه‌ریزی وزارت نفت برای ساخت 10 گروه کالا و تجهیزات موردنیاز اشاره کرد و گفت: در زمینه استفاده از تولید و توان داخلی، تلاشهای خوبی در حال انجام است که امید می‌رود از این رهگذر توان داخلی تقویت شود.

کد خبر 246163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =