پایش لحظه ای فرآیند تحویل تولیدات نفتی به مصرف کنندگان

همزمان با آغاز مرحله اولیه اجرای طرح ملی دیسپچینگ نفت و گاز شرکت ملی نفت، نشست مشترکی با حضور مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون و مجریان این طرح برگزار شد.

به گزارش شانا، عزیزاله عباسی، مجری طرح دیسپچینگ نفت و گاز شرکت ملی نفت در نشست مشترک با مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با اشاره به این که این سیستم شامل نظارت و کنترل بر زیرمجموعه تولید نفت، گاز و معیانات گازی است، اظهار کرد: این سیستم نظارتی از مبادی تولید و کارخانجات بهره برداری تا صادرات، پالایشگاهها، پتروشیمی ها و سایر تحویل گیرندگان محصولات شرکت ملی نفت را شامل می شود.

وی افزود: یکپارچه سازی، کنترل و پایش جریان تولید و تحویل نفت و گاز، افزایش قابلیت اطمینان سیستم تولید، امکان برنامه ریزی تخصیص نفت و گاز همزمان با توسعه میدانها، جمع آوری و تحلیل مکانیزه اطلاعات، امکان برنامه ریزی تعمیرات و اندازه گیری محاسبات میزان نفت و گاز را از جمله اهداف کلان این طرح عنوان کرد.

محسن دهانزاده، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون نیز در این نشست با اشاره به جایگاه تاسیسات و تجهیزات شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در زنجیره تولید نفت و گاز کشور گفت: تولید نفت خام، گاز، مایعات گازی، انواع آب صنعتی، شرب و خام، ترانزیت نفت سایر شرکتها، تامین خوراک نفت پالایشگاههای داخلی و بخشی از نفت صادراتی از جمله وظایف شرکت کارون است.

به گزارش شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، طرح ملی سامانه دیسپچینگ نفت و گاز از سال 1389 در شرکت ملی نفت ایران کلید خورد و مرحله اجرایی آن هم اکنون از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت آغاز شده است.

کد خبر 246165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =