نقشه راه نظام مدیریت داراییهای فیزیکی پالایش و پخش تدوین شد

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از تدوین نقشه راه پیاده سازی نظام مدیریت داراییهای فیزیکی این شرکت خبر داد.

شهاب الدین متاجی در گفتگو با خبرنگار شانا به ابلاغ نظامنامه مدیریت دارایی از سوی وزارت نفت به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اشاره و تصریح کرد: این نظامنامه به تمام شرکتهای دولتی و خصوصی اعلام شد و اقدامات لازم برای اجرای آن در کل صنعت پالایش و پخش در حال انجام است.

وی با بیان این که هر شرکتی دارای داراییهای مادی و معنوی است که باید در مورد حفظ، توسعه و گسترش آن اطمینان حاصل شود، افزود: سال گذشته از تمام شرکتها خواسته شد که این نظامنامه را در هیئت مدیره شان مصوب کنند و هر شرکتی با همکاری مشاور، آن را در شرکت اجرایی کند.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به این که در مرحله اتخاذ مشاور برای پیاده سازی نظامنامه مدیریت داراییها هستیم، یادآور شد: کمیته ای در معاونت مهندسی وزارت نفت در حال بررسی مشاوران صاحب صلاحیت است که مشاوران باید دارای تجربه کافی در این زمینه باشند.

به گفته وی، مدیریت دارائیها تنها به تعمیرات، نگهداری و بازرسی محدود نمی شود بلکه در استفاده بهتر از همه سرمایه های شرکت، حتی نیروی انسانی نیز تسری دارد.

متاجی با اشاره به این که پایداری شرایط عملیاتی از آثار نظامنامه مدیریت داراییهاست، گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در این زمینه بویژه از نظر حفاظت فیزیکی، پروژه CMMS (سیستم مکانیزه، نگهداری و تعمیرات) را در همه پالایشگاهها برای کنترل و نظارت تعمیرات و بازرسی ها در حال انجام دارد.

کد خبر 246168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =