فراخوان عمومی شناسایی سرمایه گذاران طرح نوسازی کامیونها

فراخوان عمومی شناسایی تولید‌کنندگان و سرمایه گذاران در زمینه طرح نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای 10 تن با عمر بالاتر از 35 سال از سوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اعلام شد.

به گزارش خبرنگار شانا، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور به نمایندگی از وزارت نفت، براساس بند «ق» تبصره 2 بودجه کل کشور در سال 1393 و براساس مصوبه شورای اقتصاد در نظر دارد برای اجرای طرح «نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای 10 تن با عمر بالاتر از 35 سال» نسبت به شناسایی شرکتهای واجد شرائط تولید‌کننده، تامین‌کننده و سرمایه‌گذار اقدام کند.

این طرح برای نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده بالای 10 تن برای جایگزینی با کامیونهای دارای عمر بالاتر از 35 سال بوده که علاوه بر مصرف سوخت بالا، ایمنی شبکه حمل و نقل جاده ای را کاهش داده و سبب افزایش آلودگی محیط زیست و هزینه‌های اجتماعی ناشی از آن شده‌اند.

طرح نوسازی ناوگان باری در سه گروه وزنی کامیونها و کشنده های با وزن ناخالص  10 تا 18 تن،  19 تا 26 تن و 27 تن به بالا اجرا خواهد شد.

گفتنی است، میزان صرفه جویی براساس قیمت متوسط نفت خام صادراتی در مقاطع زمانی سه ماهه از سوی وزارت نفت محاسبه و پرداخت می شود که پرداخت منابع حاصل از صرفه جویی سوخت به سرمایه گذار خودرو فرسوده در این طرح به شرط اسقاط یک دستگاه خودرو مشابه (یا با ظرفیت برابر) که دست کم یک سال قبل از نوسازی، با تایید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در شبکه حمل و نقل عمومی کالا فعال بوده باشند، قابل انجام است.

همچنین صرفه جویی حاصل به ازای هر کیلومتر پیمایش برای خودروهای جدید نوسازی شده از سوی بخش غیردولتی که در سیستم حمل و نقل جاده ای مشغول به کار می شوند، در سررسیدها محاسبه و پرداخت خواهد شد.

براساس این گزارش، سقف کل بازپرداختها در این طرح مبلغ 2.7 میلیارد دلار به ازای 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده که در مدت حداکثر 5 سال و تا سقف اصل سرمایه گذاری انجام شده انجام می شود.

اشخاص حقوقی که توانایی و آمادگی شرکت در فراخوان را دارند، می‌توانند فرمهای مربوطه و مشخصات فنی محصول خود را از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به نشانی www.ifco.ir دریافت کرده و فرمها را پس از تکمیل به همراه مدارک مستند و تقاضای کتبی ضمن ارسال به آدرس الکترونیکی truck@ifco.ir به دبیرخانه شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به نشانی تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی، خیابان دانشور شرقی، پلاک 23، تحویل و رسید دریافت کنند.

همچنین لازم است موضوع کامل فراخوان و نام محصولات در تقاضانامه کتبی و روی پاکتهای ارائه شده درج شود.

متقاضیان در صورت لزوم می‌توانند با شماره تلفن 88604778 تماس حاصل کنند.

شایان ذکر است: این فراخوان تنها برای ارزیابی کیفی تامین‌کنندگان واجد شرائط است و هیچ تعهدی برای شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ایجاد نمی‌کند.

کد خبر 246185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =