ایتالیا می تواند در صنعت نفت و گاز ایران حضوری همه جانبه داشته باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای ایتالیایی خود حضور این کشور را در صنعت نفت و گاز کشورمان همراه با انتقال فناوری خواستار شد.

به گزارش شانا، دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان، به نیویورک سفر کرده است، با رئیس مجلس ایتالیا دیدار کرد.

دکتر لاریجانی در این دیدار با استقبال از توسعه روابط دوجانبه به ویژه در زمینه های اقتصادی گفت: معتقدیم ادامه همکاری اقتصادی باید با انتقال فناوری صورت گیرد و با این رویکرد، آماده گسترش همکاریها هستیم.

رئیس قوه مقننه کشورمان در این زمینه سرمایه گذاری در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع را از جمله زمینه های لازم برای همکاری ایران و ایتالیا خواند.

دکتر لاریجانی همچنین با تاریخی خواندن روابط دو کشور گفت: ایران و ایتالیا با تکیه بر مشترکات تاریخی خود می توانند در همه زمینه ها به ویژه اقتصادی و مبارزه با تروریسم همکاری کنند.

لاریجانی مبارزه با تروریسم را موضوعی جهانی و مربوط به همه کشورها دانست و گفت: باید با معضل تروریسم برخوردی راهبردی و فرامنطقه ای شود.

پیه رو گراسو، رئیس مجلس سنای ایتالیا نیز در این دیدار خواستار بازگشت به جایگاه خود به عنوان نزدیک‌ترین شریک تجاری ایران در اروپا شد.

رئیس مجلس سنای ایتالیا نیز در این دیدار بازگشت کشورش به جایگاه شریک نخست تجاری ایران در اروپا را خواستار شد و گفت: توافق هسته ای فرصتی بزرگ در مسیر بهبود روابط ایران و اتحادیه اروپاست.

پیه رو گراسو نقش ایران را در منطقه و خاورمیانه کلیدی خواند و گفت: مبارزه ایران با گروه های تروریستی به ویژه داعش، قابل قدردانی است و دو کشور همکاریهای خوبی در زمینه های مقابله با جرائم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر دارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین المجالس جهان از نهم تا یازدهم شهریور با حضور 133 کشور با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس» در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود.
کد خبر 246192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =