ارزش سهام شرکت ایتالیایی انی بالا رفت

کشف میدان گازی ظهر در سواحل مدیترانه ای مصر بوسیله انی افزون بر تقویت اعتبار اکتشافی این شرکت سبب می شود به ذخایر قابل توجهی دست یابد که به راهبرد توسعه این شرکت بدون قربانی کردن ارزش سهام آن کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از میلان، ارزش سهام انی روز دوشنبه 4 درصد افزایش یافت و در میانه روز با 2.2 درصد افزایش به رقم 14 یور و 72 سانتیم رسید.
شرکت ایتالیایی انی که بزرگترین شرکت اکتشاف نفت و گاز در آفریقاست، نخستین شرکت بزرگ نفتی بود که با سقوط قیمتهای جهانی نفت، ارزش سهام خود را کاهش داد.
 
بنابر اطلاعات منتشر شده، حوزه کشف شده با مساحت 100 کیلومتر مربع (39 مایل مربع) و ذخیره برآورد شده 30 تریلیون فوت مکعب، وسیع ترین میدان گازی در دریای مدیترانه محسوب می شود. این ذخیره گازی فراساحلی در ١٩٠ کیلومتری ساحل مصر و در عمق هزار و ٤٥٠ متری در بلوک «شروق» واقع شده است و انی در نظر دارد با زیرساختهای موجود به سرعت توسعه آن را آغاز کند.

کشف این ذخیره بزرگ گازی می تواند کمک شایانی به تامین انرژی مورد نیاز مصر کند که هم اکنون برای تولید برق مورد نیاز خود به شدت نیازمند خرید نفت و گاز است.
این شرکت ایتالیایی مدت ٦٠ سال است که در مصر فعالیت می کند و با تولید روزانه ٢٠٠ هزار بشکه معادل نفت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز این کشور آفریقایی به شمار می آید.

انی در ماه ژوئن یک قرارداد اکتشافی به ارزش ٢ میلیارد دلار با دولت مصر امضا کرد که براساس این قرارداد، این شرکت ایتالیایی می تواند در صحرای سینا، خلیج سوئز، دریای مدیترانه و نواحی دلتای نیل به اکتشاف بپردازد.

پیش بینی می شود که کشف گازی اخیر تاثیری بسزا بر اقتصاد منطقه بگذارد و ظرفیت بالقوه آن به عنوان گزینه ای جدید برای عرضه گاز به اروپا تلقی شود تا قاره سبز بتواند از وابستگی خود به خرید گاز از روسیه بکاهد.

شرکت انی، که ٣٠ درصد سهام آن متعلق به دولت است، بزرگترین تولیدکننده خارجی نفت و گاز در قاره آفریقا به شمار می رود و هم اکنون پروژه های بسیاری در لیبی دارد.

این شرکت ایتالیایی در سال ٢٠١١ نیز موفق شد در بخش فراساحلی موزامبیک یک ذخیره بزرگ گازی یا ٨٥ تریلیون فوت مکعب ذخایر گاز کشف کند.
کد خبر 246197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =