عملیات اجرایی ساخت پالایشگاه آناهیتا در کرمانشاه آغاز شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین گشایش فاز اول عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه گفت: مساعدتها و همراهی مجموعه دولت تدبیر و امید موجب شد پس از سالها تلاش، امروز قفل پروژه پالایشگاه آناهیتا شکسته شود.

به گزارش شانا، فاز اول عملیات اجرایی پالایشگاه 150 هزار بشکه‌ای آناهیتا در کرمانشاه، امروز (سه‌شنبه 10 شهریورماه) با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابراهیم رضایی بابادی، استاندار کرمانشاه و نمایندگان استان در مجلس آغاز شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: تلاشهای مستمر و پیگیریهای گسترده استاندار، نمایندگان استان و همچنین مساعدتها و همراهی مجموعه دولت تدبیر و امید موجب شد پس از سالها تلاش، امروز قفل پروژه پالایشگاه آناهیتا شکسته شود.

وی افزود: پالایشگاه آناهیتا علاوه بر اشتغال مستقیم 650 نفر، در صنایع پایین دستی خود نیز می‌تواند زمینه اشتغال افراد بسیاری را فراهم کند.

ربیعی تصریح کرد: این مجموعه یک پروژه بسیار مهم اقتصادی است که به تنهایی 12 هزار میلیارد تومان ارزش اقتصادی دارد و در همین مرحله خاکبرداری، چند هزار نفر در آن مشغول به کار می‌شوند که این روند تا اتمام پروژه ادامه خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که در دولت تدبیر و امید همه مشکلات و دغدغه ها دیده می‌شوند، عنوان کرد: مشکلات استانهایی همچون کرمانشاه که گرفتار نابرابری هستند، به شکلی ویژه مورد توجه قرار می‌گیرند و در راستای رفع آنها تلاش خواهد شد.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه موضوع نابرابریهای استانی با جدیت دنبال می‌شود و سعی داریم در تمامی برنامه ها و دستورالعملهایی که از سوی دولت تدبیر و امید ارائه می‌شود این موضوع مدنظر قرار گیرد.

در این مراسم ابراهیم رضایی، استاندار کرمانشاه نیز از تلاشهای وزیران نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرایی شدن این پروژه قدردانی و تشکر کرد.

استاندار کرمانشاه با بیان این که این پروژه عظیم از نیازمندیهای استان و کشور است، تصریح کرد: این پروژه از مصوبات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در سفر به استان است که امروز خوشبختانه روند اجرایی آن شروع می‌شود.

وی با اشاره به مراسم آغاز عملیات پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه از این مراسم به عنوان روزی باشکوه و مبارک برای مردم استان یاد کرد و گفت: خوشبختانه این پروژه با تدبیر دولت تدبیر و امید اجرایی می‌شود که بدون شک می‌تواند دستاورد بزرگ و ارزشمندی برای استان کرمانشاه باشد.

رضایی ادامه داد: امیدواریم روند اجرایی این پروژه با سرعت ادامه پیدا کند و در زمان مقرر که در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان نقش بسزایی خواهد داشت، به بهره‌برداری برسد.

شایان ذکر است، احداث پالایشگاه آناهیتا در جهت جلوگیری از خام فروشی و تبدیل آن به فرآورده های با ارزش افزوده بیشتر و همچنین به منظور رفع نیاز منطقه غرب کشور به فرآورده های نفتی صورت پذیرفته است.

کد خبر 246203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =