مهاراجه ها برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی به تهران می آیند

هفته آینده نمایندگان دو شرکت هندی با هدف زمینه سازی برای سرمایه گذاری در ساخت یک مجتمع پتروشیمی به تهران می آیند.

به گزارش خبرنگار شانا و بنا بر اطلاع منابع آگاه، هفته آینده نمایندگان دو شرکت گجرات و راشتریا برای مذاکره با مسئولان صنعت نفت ایران وارد تهران شده تا در زمینه سرمایه گذاری در پروژه تولید کود شیمیایی در سواحل شهرستان چابهار مذاکره کنند.

چندی پیش یکی از مقامات دولتی هند در گفتگویی اعلام کرد که این کشور درنظر دارد با توجه به علاقه مندی مقامات ایرانی، طرح احداث کارخانه کود شیمیایی را در ایران احیاء کند.

هند شرکت دولتی «راشتریا کمیکالز اند فرتیلایزرز»، شرکت «گجرات نارمادا والی فرتیلایزرز اند کمیکالز» و شرکت «گجرات استیت فرتیلایزرز» را برای ساخت این کارخانه اوره سازی یک میلیون و 300 هزار تنی معرفی کرده بود.

یک منبع مطلع گفت: دولت هند اکنون بدنبال یک شریک ایرانی برای اجرای این طرح است و در همین راستا یک هیئت بلندپایه هند ماه آینده از ایران دیدن خواهد کرد.

قرار است که یک شرکت مشترک اوره در چابهار ایران با استفاده از گاز طبیعی به عنوان موداد اولیه احداث شود.

این منبع گفت که مقامات دولت هند به مقامات ایرانی گفته اند که آنان بدنبال امضای یک قرارداد گازی درازمدت با قیمت مناسب برای تولید اوره هستند.

هند و ایران از سال 2013 تاکنون با یکدیگر در مورد امکان احداث یک کارخانه کودشیمیایی در ایران گفتگو می کنند ولی این مذاکرات بر سر قیمت گاز متوقف شده است.

کد خبر 246224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =