۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
  • کد خبر: 246228
روسنفت بیش از انتظارها سود کرد

روسنفت، بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه، اعلام کرد که در سه ماه دوم امسال سود بیشتری از آنچه تحلیلگران پیش بینی کرده بودند به دست آورد.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، دلیل این موضوع کاهش ارزش روبل در برابر دلار بود که با وجود افت قیمت نفت کل سود شرکت را در این دوره به شدتی که انتظار می رفت کاهش نداد. 

بنا بر بیانیه ای که شرکت روسنفت روز دوشنبه (9 شهریور ماه) در وبسایت خود منتشر کرد، در آمد خالص این شرکت روسی به 134 میلیارد روبل (دو میلیارد دلار) رسید و این در حالی است که درآمد شرکت در مدت مشابه پارسال 171 میلیارد روبل گزارش شده است. 

تحلیلگران پیش تر به بلومبرگ گفته بودند که این شرکت تنها 95 میلیارد و 500 میلیون روبل به دست خواهد آورد. بخشی از این سود به دلیل کاهش قیمت خدمات تولید نفت در پی کاهش قیمت این کالا در جهان حادث شد. 

به گفته کیریل تاکنیکو، یک تحلیلگر در گروه مالی بی سی اس، این نتایج خیلی خوب است. کاهش هزینه های شرکت بر اساس دلار و روبل ضعیف سبب شد تا این شرکت بتواند جریان نقدی سه میلیارد و 600 میلیون دلار را در این مدت به دست آورد. 

روسنفت اعلام کرده است که مخارج سرمایه ای شرکت نیز 14 درصد بر اساس روبل افزایش داشته و به 269 میلیارد روبل در نیمه نخست سال رسیده است. 

روسنفت در نیمه نخست امسال 1.1 درصد تولید نفت خام خود را کاهش داد.

تولید در بزرگترین واحد این شرکت یعنی یوگانسکنفتگاس در سه ماه دوم افزایش داشت ولی به طور کلی در نیمه نخست 3.4 دهم درصد کاهش داشته است. 

تولید گاز شرکت نیز 16 رشد داشت و به 1 میلیون و 50 هزار معادل بشکه نفت در روز رسید. 

در مجموع تولید نفت و گاز شرکت به رقم 5 میلیون و 175 هزار بشکه در روز در طول این مدت رسید. 

 بدهیهای خالص شرکت 7.9 دهم درصد در سه ماه دوم کاهش یافت و به 39 میلیارد و 900 میلیون دلار رسید. 

از کل سهام روسنفت، 70 درصد آن متعلق به دولت روسیه است. 

کد خبر 246228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =