مقابله با آلودگی هوا از اولویتهای دولت است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تقدیر از فعالیت و همراهی دستگاههای مختلف برای پیشبرد و مصوبه دولت در زمینه مقابله با آلودگی هوا گفت: بهبود کیفی هوا در کشور از تاکیدات رئیس جمهوری و مطالبات مهم مردم است که باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش شانا، جلسه کارگروه ملی مقابله با آلودگی هوا با حضور معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاههای مربوطه عصر دیروز (سه‌شنبه 10 شهریور ماه) در محل سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد.

ابتکار در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع مقابله با آلودگی هوا برای دولت گفت: اهمیت مسئله به حدی است که دولت علاوه بر مصوبه جامع و تعیین وظایف و تکالیف دستگاهها در این زمینه، در موقعیتهای مختلف نیز به این موضوع پرداخته است.

وی با یادآوری سیاستها، دستورالعملها و آیین نامه های موجود در زمینه مقابله با آلودگی هوا تصریح کرد: اراده حل این موضوع (مقابله با آلودگی هوا) در عالیترین سطح دولت وجود دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هماهنگیهای بین بخشی، پیگیریها و اقدامهای دستگاههای مختلف در این راستا را بیانگر عزم راسخ دولت برای حل این چالش برشمرد و افزود: خوشبختانه بخش خصوصی هم در این زمینه اقدامهای بسیار مناسبی را آغاز کرده است.

ابتکار با اشاره به بازدید خود از شرکت اورند پلاستیک شهرستان ملارد، گفت: فعالیت این شرکت در مباحثی همچون تولید کنستر منطبق با استانداردهای روز اروپا، کاهش گازهای گلخانه ای، تولید کاتالیست از ابتدای سال 95 نشان دهنده تواناییها و رشد بخش خصوصی در این زمینه است.

وی برگزاری منظم جلسات کارگروههای مقابله با آلودگی هوا در استانها، همچنین بازنگری در برنامه جامع کاهش آلودگی هوای شهرها را از دیگر اقدامهای مهم برای بهبود کیفیت هوا برشمرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تقدیر از فعالیت و همراهی دستگاههای مختلف برای پیشبرد و مصوبه دولت در زمینه مقابله با آلودگی هوا عنوان کرد: بهبود کیفی هوا در کشور از تاکیدات رئیس جمهوری و مطالبات مهم مردم است که باید با جدیت پیگیری شود.

سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این جلسه با یادآوری این موضوع که فعالیت کارگروه ملی مقابله با آلودگی هوا از تاریخ 93/02/10 و با مصوبه دولت در این خصوص آغاز شده است، گفت: البته این کارگروه در گذشته نیز فعالیتهایی داشت، اما پس از چندین سال وقفه در فعالیتها در دولت یازدهم مجددا آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت کیفی هوا در سال 94 حتی نسبت به مدت مشابه سال 93 بدون احتساب طوفانهای گرد و غبار، از شرایط بسیار مطلوبتری برخوردار است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تهران تا امروز، 114 روز سالم، 40 روز ناسالم و یک روز بسیار ناسالم داشتیم که روز بسیار ناسالم تهران به دلیل طوفان گرد و غبار بود.

متصدی عنوان کرد: در خصوص آلاینده هایی همچون ناکس، ذرات معلق ناشی از فرآیند احتراقی و co (مونوکسید کربن)، شرایط به طور چشم گیری بهبود یافته و شاهد کاهش بسیار شدید این آلاینده ها بودیم که این اتفاق ناشی از همراهی و همکاری بین دستگاهی و بویژه تغییرات ایجاد شده در سیستم سوخت و خودرو است.

کد خبر 246238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =