مصرف انرژی در پالایشگاه تهران بهینه می شود

مصرف انرژی در پالایشگاه تهران با استقرار و تداوم استفاده از سیستم استاندارد مدیریت انرژی با هدف افزایش سوددهی این پالایشگاه بهینه می شود.

محمدعلی هاشمی، رئیس اداره استقرار و توسعه سامانه های مدیریتی و نماینده مدیریت در امور انرژی پالایشگاه نفت تهران، در گفتگو با خبرنگار شانا، به اهمیت مدیریت حاملهای انرژی اشاره کرد و گفت: تیم رهبری و بدنه مدیریتی پالایشگاه تهران باور دارند که مدیریت بهینه تولید، توزیع و مصرف حاملهای انرژی یکی از ارکان توسعه و افزایش کارایی و اثربخشی فرایندهای شرکت است.

نماینده مدیریت در امور انرژی شرکت پالایش نفت تهران اظهار داشت: سیستم مدیریت انرژی در شرکت پالایش نفت تهران طی روزهای 24 و 25 مرداد ماه سال جاری توسط ممیزین شرکت توف نورد آلمان مورد ممیزی قرار گرفت و در خاتمه ممیزی استقرار این سیستم مدیریتی بدون هیچ گونه  انطباق نداشتن بارز مورد تایید واقع شد.

وی افزود: در این پالایشگاه همه فرایندهای اصلی توسط مسئولان و کارشناسان خبره هر فرایند بررسی شده و نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدهای قابل توجه، به تفکیک هر اداره و واحد سازمانی شناسایی شده‌اند. در حقیقت برنامه های بهبود شرکت طی سالهای اخیر حاصل این شناخت محسوب می‌شوند.

هاشمی ادامه داد: روش اتخاذ شده دارای دو ویژگی بارز است، نخستین ویژگی بارز، افزایش چشم افسای مشارکت راهبران و افراد خبره در شناسایی و پیاده سازی طرحهای بهبود است، به عبارتی در پالایشگاه هیچ فردی از مشارکت در شناسایی طرحهای بهبود حذف نشده است.

وی ادامه داد: نکته دوم در این پالایشگاه اجرای همه برنامه های دارای اولویت بهبود است، یعنی هر آنچه، فردی در هر سطحی از مدیریت شرکت برای بهبود واحد خود معرفی کرده است، پس از ارزیابی جامع و اولویت بندی، به یک برنامه بهبود الزامی برای شرکت بدل می‌شود که تا اجرای کامل آن توسط تیم مدیریت پالایشگاه پیگیری و پایش می‌شود.

رئیس اداره استقرار و توسعه سامانه های مدیریتی تصریح کرد: رهبران شرکت می‌دانند که سهم انرژی در سبد هزینه های شرکت قابل توجه است، به همین دلیل خود را متعهد می‌دانند که هزینه های انرژی را کاهش داده و در عین حال با انرژی مصرف شده محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر تولید کنند.

رئیس اداره استقرار و توسعه سامانه های مدیریتی و نماینده مدیریت در امور انرژی پالایشگاه نفت تهران، عنوان کرد: هدف بلندمدت افزایش سود شرکت با بهینه سازی تولید، توزیع، مصرف و نگهداشت منابع، با جدیت دنبال می‌شود، تیم راهبری شرکت به منظور ایجاد یک ساختار نظام مند و اتخاذ رویکردی سیستماتیک برای رسیدن به این هدف درازمدت، استقرار نظام مدیریت انرژی بر مبنای یک استاندارد جهانی را برنامه ریزی و اجرا کرده است.

کد خبر 246242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =