90 درصد مراکز انتقال نفت دیجیتالی شده اند

تاکنون 90 درصد مراکز انتقال نفت و تاسیسات شرکت خطوط لوله و مخابرات به سامانه ارتباطی دیجیتال مجهز شده اند.

به گزارش شانا، مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با تاکید بر اهمیت ضرورت بهره گیری از ابزارهای نوین مخابراتی در تاسیسات انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی، افزود: هم اکنون بیش از 90 درصد مراکز انتقال و تاسیسات شرکت خطوط لوله و مخابرات زیرپوشش سامانه پیشرفته دیجیتال قرار گرفته اند و بقیه مراکز نیز تا بهمن ماه امسال به این سامانه مجهز خواهند شد.

به گفته محمدعلی پیشاهنگ، ارتباط برخی مناطق مانند اصفهان و شمال غرب همچنان فقط از طریق سامانه صوتی و تلفنی انجام می شود.

وی درباره گستردگی فعالیتهای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نیز گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران،شرکت ملی نفت ایران، بهداشت و درمان، ساختمانهای مرکزی وزارت نفت، همچنین،شرکت ملی نفت ایران و حراست نفت، دیگر بخشهایی هستند که از خدمات مخابراتی این شرکت استفاده می کنند.

پیشاهنگ ارائه خدمات مخابراتی صنعتی با ضریب اطمینان بالا را از جمله تعهدات مهم شرکت خطوط لوله مخابرات نفت ایران عنوان کرد.

وی با بیان این که بخشی از رسالت واحد مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، انتقال اطلاعات عملیات در صنعت نفت است، تصریح کرد: پیش بینی انواع ارتباطات مخابراتی په همین منظور انجام شده است.

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران سرویس خطوط تلفن بدون نیاز به شماره گیری(HOT LINE) خطوط تلفن با قابلیت شماره گیری، سیستمهای پیام رسان ماشین به ماشین، انتقال اطلاعات از طریق دستگاههای دورنگار (فاکس)، رایانه و لپ تاپ  را از جمله ارتباطات پیش بینی شده در مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات برسمرد.

وی همچنین گفت: نصب سامانه ارتباطی اعلام حریق و خطر به از راه دور نیز از دیگر روشهای ارتباطی در صنعت نفت به شمار می رود.

پیشاهنگ بر حمایت از توانمندیهای داخلی تاکید و تصریح کرد: تلاش می شود تمام ادوات و تجهیزات مخابراتی ساخت داخل کشور مورد استفاده قرار گیرد و از تجهیزات ساخت داخل حمایت شود.

کد خبر 246248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =