جلسه هماهنگی تدوین برنامه ششم در بخش تولید و عرضه انرژی برگزار شد

دومین جلسه کارگروه هماهنگی تدوین برنامه ششم توسعه در بخش تولید و عرضه انرژی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، دومین جلسه کارگروه هماهنگی تدوین برنامه ششم توسعه در بخش تولید و عرضه انرژی صبح امروز (چهارشنبه، 11 شهریورماه) با حضور منصور معظمی، معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری، مدیران و کارشناسان وزارتخانه‌های نفت، نیرو، سازمان انرژی اتمی، اتاق تعاون، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در محل ساختمان وزارت نفت برگزار شد.

دستور کار این جلسه، ارائه گزارش وزارت نیرو درباره جایگاه بخش برق در برنامه ششم و بیان اهداف کلی، راهبردها و سیاستهای رسیدن به این هدف بود.

بر اساس این گزارش، بخش برق در طول برنامه ششم توسعه دارای سه هدف کلی تامین برق مطمئن و پایدار همراه با افزایش بهره‌وری، بهینه‌سازی مصرف و مدیریت تقاضای انرژی و توسعه متوازن و پایدار بخش برق است. 

در ادامه این جلسه، مجید فرمد، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان برق و انرژی وزارت نیرو ضمن بیان اهداف کمی و کیفی بخش برق به سوالهای کارشناسان و مدیران بخشهای مختلف درباره برنامه‌های ارائه شده، پاسخ داد.

به گزارش شانا، شورای برنامه‌ریزی انرژی در بخش نفت و نیرو سه کارگروه تولید و عرضه، مصرف وبهینه‌سازی و خصوصی‌سازی و زمینه‌های گسترش فعالیت بخش خصوصی را تشکیل داده و در این کارگروهها مسائل مربوط به انرژی نفت و نیرو را مورد بررسی قرار می‌دهد  و در نهایت راهبردهای بخش انرژی کشور پس از بررسی جهت تلفیق در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قرار می‌گیرد.

کد خبر 246260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =