اعتبار 17 هزار میلیارد تومانی برای گازرسانی به روستاهای باقیمانده

شرکت ملی گاز ایران با 17 هزار میلیارد تومان هزینه تا پایان سال 96 عملیات گازرسانی به روستاهای باقیمانده کل کشور را به پایان می رساند.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان ایلام، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران امروز، چهارشنبه (11 شهریورماه) در آیین افتتاح پروژه های گازرسانی این استان گفت: هم اکنون 20 هزار روستا به شبکه سراسری گاز متصل است و این تعداد تا پایان سال 96 به بیش از 30 هزار روستا افزایش می یابد.

حمیدرضا عراقی افزود: در هفته دولت امسال بیش از 27 هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار و شرایط بهره مندی 30 هزار خانوار دیگر نیز فراهم شده است.

وی با بیان این که در این ایام شاهد پیوستن 307 واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز بودیم، اعلام کرد: با گازرسانی به این صنایع شاهد کاهش مصرف سوختهای مایع و افزایش رفاه عمومی خواهیم بود.

به گفته معاون وزیر نفت، همزمان با هفته دولت شش خط انتقال گاز به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی احداث 12 خط انتقال نیز آغاز شده است.

وی با بیان این که با گازرسانی به شهرها و روستاها علاوه بر اشتغالزایی، احساس امنیت انرژی در کشور ایجاد شده است، تاکید کرد: بهداشت، راحتی و رفاه، کاهش آلودگی هوا و ایجاد منابع مالی از دیگر مزایای استفاده از این سوخت پاک است.

عراقی تصریح کرد: با افزایش ظرفیت تولید گاز، نهادینه سازی و بهینه سازی مصرف می توانیم سهم کشور در تجارت جهانی گاز را افزایش دهیم.

کد خبر 246261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =