صنعت نفت شرایط مساعدی برای جذب سرمایه گذاری خارجی دارد

صنعت نفت ایران برای جذب سرمایه گذاریهای جدید در دوران پساتحریم شرایط مساعدی دارد.

عضو هیئت علمی موسسه مطالعات انرژی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: مقایسه فرایند سرمایه گذاری در بازه های زمانی گذشته نمی تواند ملاکی برای جذب سرمایه در آینده باشد چون هزینه های احداث تاسیسات و مجتمع های تولیدی در صنعت نفت در جهان افزایش یافته است.

مهران امیرمعینی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم طرحهای جدید در صنعت نفت را با سرمایه گذاریهای جدید خارجی محقق کنیم نیازمند عزمی ملی هستیم گفت: ایران قابلیتهای مطلوبی برای سرمایه گذاری دارد و با توجه به فضای کنونی به وجود آمده می توان به جذب سرمایه های جدید امیدوار بود.

کارشناس اقتصاد انرژی افزود: بدون تردید هزینه های ساخت در  سالهای قبل بسیار کمتر بوده و در آینده حجم سرمایه گذاریها نیازمند جهشی قابل توجه است و مقایسه میزان سرمایه گذاریها در سالهای قبل با نیازهای سالهای آتی نمی تواند به عنوان مصداق تحقق یافتن یا نیافتن سرمایه گذاریهای پیش بینی شده در برنامه های توسعه مورد استناد قرار گیرد.

وی ادامه داد: اکنون به نظر می رسد برای شتاب در اجرای طرحهای توسعه باید در مذاکره با سرمایه گذاران زمان آن را کوتاه تر کرد و نباید مانند سالهای قبل که برخی مذاکره ها بیش از 2 سال طول می کشید، عمل کرد.

کارشناس اقتصاد انرژی با بیان این که اکنون برای تحقق برنامه های توسعه ای صنعت نفت در دوران پساتحریم شرایط مساعدی وجود دارد گفت: همکاری و تعامل میان بدنه وزارت نفت و متولیان امر در خارج از مجموعه صنعت نفت می تواند مسیر جذب سرمایه گذاریهای جدید را تسهیل کند.

کد خبر 246266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =