عملکرد وزارت نفت در گازرسانی به کردستان فراتر از انتظار است

چهار عضو مجمع نمایندگان استان کردستان ضمن قدردانی از گازرسانی انجام‌شده در این منطقه، بر استمرار برنامه اعلامی، برای شتاب در گازرسانی روستایی تأکید کردند.

محسن بیگلری نماینده کردستان، بانه و سقز که عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز هست با اشاره افتتاح چند طرح گازرسانی در غرب کشور، به خبرنگار شانا گفت: گشایش چند طرح جدید در حوزه گازرسانی توسط شرکت ملی گاز ایران در غرب کشور جای قدردانی دارد.

محسن بیگلری نماینده مجلس

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان افزود: عملکرد دولت در حوزه گازرسانی تاکنون مطلوب بوده است. ازاین‌رو، در روزهای گذشته آخرین شهر استان نیز تحت پوشش شبکه گاز کشور قرار گرفت تا مردم این منطقه کوهستانی نیز از نعمت انرژی پاکتر بهره‌مند شوند.

نماینده بانه و سقز بابیان این‌که کار گازرسانی به شهرهای استان کردستان پایان‌یافته است، افزود: در حوزه روستایی کمی عقب‌ماندگی وجود دارد که باهمت و دستورهای ارائه‌شده توسط وزیر نفت، امید می‌رود کار شتاب گیرد.

بیاتیان: گاز دوساله به روستاها خواهد رسید

عضو دیگر مجمع استانی نمایندگان استان کردستان یعنی، سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار شانا، عملکرد وزارت نفت در حوزه گازرسانی را در دو سال اخیر مثبت ارزیابی کرد و گفت: باوجود عملکرد مطلوب در حوزه گازرسانی، انتظار می‌رود روند توسعه شبکه گازرسانی روستایی در کشور شتاب گیرد.

سید محمد بیاتیان

نماینده بیجار در مجلس افزود: مناطق محروم و سردسیر در اولویت برای گازرسانی قرار دارند. ازاین‌رو، ضرورت توسعه شبکه در این موارد محسوس است.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به‌پیش بینی‌های قانونی در این زمینه تصریح کرد: در بودجه سالانه، ردیف‌هایی برای توسعه گازرسانی پیش‌بینی‌شده است. افزون بر این، وزارت نفت اعلام کرده است که تقریباً تا ٢ سال آینده همه روستاهای دارای شرایط تحت پوشش شبکه گاز قرار خواهند گرفت.

بیاتیان بر اجرای برنامه اعلامی وزارت نفت در خصوص گازرسانی تأکید کرد و گفت: توصیه ما اجرای همان برنامه اعلامی است زیرا در پرتو آن، روستاها تا دوسال دیگر گازرسانی می‌شوند.

  قادرمرزی: با استفاده از گاز هزینه‌های خانوارها کاهش می‌یابد

حامد قادرمرزی

حامد قادرمرزی، سومین عضو مجمع نمایندگان استان کردستان نیز در گفتگو با خبرنگار شانا، بابیان این‌که وزارت نفت در حوزه گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور به‌ویژه حوزه انتخابیه او موفق بوده است، گفت: بدون تردید با تلاشهای صورت گرفته توسط وزارت نفت در حوزه گازرسانی، از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این امر جلوتر هستیم.

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: برخوردار شدن همه مناطق شهری و روستایی از گاز به لحاظ اقتصادی مقرون به‌صرفه است، زیرا این انرژی پاک امروز هزینه‌های کمتری را بر خانوارها تحمیل کرده است.



این عضو کمیسیون عمران مجلس به کارنامه موفق وزارت نفت اشاره و تصریح کرد: وزیر نفت دولت تدبیر و امید امروز هم در مدیریت انرژی در کشور و هم در حوزه دیپلماسی انرژی موفقیتهای خوبی کسب کرده است.

مرادی: بعد از اورامان، روستاهای بزرگ گازدار می‌شوند

سالار مرادی از اعضا دیگر مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس، در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به سفر معاون وزیر نفت در امور گاز به غرب کشور برای گشایش رسمی چند طرح گازرسانی اظهار کرد: خدمات‌رسانی وزارت نفت در این زمینه جای قدردانی دارد.

سالار مرادی

نماینده دیواندره، سنندج و کامیاران در مجلس افزود: با گشایش طرح گازرسانی اورامان، آخرین شهر استان کردستان هم تحت پوشش شبکه سراسری گاز قرار گرفت.

وی گفت: امید می‌رود با تقویت شرکت گاز استان کردستان، ادامه طرحهای گازرسانی که در حوزه روستایی خواهد بود با شتاب لازم پیش رود.

مرادی با اشاره به گازرسانی به همه شهرهای استان کردستان گفت: اولویت بعدی گازرسانیها در این منطقه، برای روستاهای بزرگ و هم‌جوار با خط انتقال گاز است.

این عضو کمیسیون اجتماعی، انجام خدمات گازرسانی را دارای ابعاد مختلف دانست و تصریح کرد: وجود گاز در کنار سایر موارد مانند آب و مسیر ارتباطی، بستر را برای رشد و توسعه منطقه مهیا می‌کند. افزون بر این، گازرسانی سبب حفظ محیط زیست می‌شود چون وجود گاز مانع مصرف سوختهای مانند نفت و چوب می‌شود.

این نماینده مجلس، به نقش گاز در توسعه صنعتی استان هم اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از شهرکهای صنعتی در مناطقی دایر می‌شود که خط انتقال گاز وجود داشته باشد.

کد خبر 246269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =