بحرانهای مالی و اقتصادی کشور کنترل می شود

موضوع ایجاد صندوق تثبیت بازار سرمایه به عنوان نهادی مالی و به منظور کنترل بازار مالی و سرمایه‌ای کشور در شرایط وقوع بحرانهای مالی و اقتصادی، در جلسه امروز هیئت دولت به تصویب رسید.

به گزارش شانا، جلسه هیئت دولت، امروز (چهارشنبه 11 شهریور ماه) به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد و هیئت وزیران در این جلسه به بررسی یکی از مواد قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با موضوع اساسنامه صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخته و آنرا به تصویب رساندند.

صندوق تثبیت بازار سرمایه به عنوان نهاد مالی به منظور کنترل و کاهش مخاطرات سامانه‌ای یا فرادستگاهی بازار سرمایه کشور در شرایط وقوع بحرانهای مالی و اقتصادی و اجرای سیاستهای عمومی حاکمیتی در شرایط مذکور و به منظور حفظ و توسعه شرایط رقابت منصفانه در حوزه بازار سرمایه فعالیت می‌کند.

شرایط و معیارهای مخاطرات سامانه‌ای، فرادستگاهی و بحرانهای مالی و نیز شرایط و مقررات فعالیت و انحلال صندوق، ارکان و وظایف آن و اختیارات هیئت امنا و هیئت عامل در اساسنامه صندوق یاد شده است.

همچنین هیئت وزیران به منظور تسهیل تحول در نظام اقتصادی کشور بر محور دانش و فناوری با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، آیین نامه توسعه و گسترش کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات را به تصویب رساند.

آیین نامه مذکور با اهدافی از جمله تقویت فضای کسب و کار و اقتصاد دانش بنیان در کلیه عرصه های اقتصادی کشور و فراهم شدن زمینه ها و فرصتهای بهتر برای جلب مشارکت بخش خصوصی و ترغیب سرمایه گذاری در اجرای فعالیتها برای رشد فناوری اطلاعات در کشور اجرایی خواهد شد.

کد خبر 246274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =