۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
  • کد خبر: 246284
شاخص بورس ۲۵ واحد رشد کرد

شاخص کل بورس و اوراق بهادار با رشد ۲۵ واحدی امروز به ۶۴ هزار و ۲۷۶ واحد رسید.

به گزارش شانا، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه یازدهم شهریورماه) ، با 25 واحد افزایش به رقم 64 هزار و 276 واحد دست یافت.

شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با 9 واحد رشد به رقم 25 هزار و 409 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 86 واحدی عدد 72 هزار و 482 واحد را تجربه کرد.

بر پایه این گزارش، شاخص بازار اول اما با 23 واحد افزایش به رقم 45 هزار و 511 واحد دست یافت و شاخص بازار دوم با رشد 25 واحدی رقم 137 هزار و 684 واحد را تجربه کرد.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز در پایان معاملات امروز این بازار با 2 واحد افزایش شاخص 732 واحدی را برای خود به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 108 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 635میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از 27هزار نوبت خرید و فروش بود.

در معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با 17 واحد، بانک انصار با 11 واحد و ملی صنایع مس ایران با 10واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس برجای گذاشتند،  نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی شیراز با 15 واحد،‌خدمات انفورماتیک با 13 واحد و پالایش نفت بهران نیز با 10 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

بر اساس این گزارش ، امروز بورس تهران همچنان با معاملات کد به کد در برخی نمادهای معاملاتی روبرو بود. در نماد معاملاتی بانک صادرات ایران بیش از 134 میلیون سهم از سوی حقوقی در بازار خرده‌فروشی کد به کد شد. آنچه که در بازار سهام دیده می‌شود اینکه سبدگردان‌ها در شرایطی که با کمبود نقدینگی مواجه هستند با تهاتر دارایی‌ها از یک سو در طرف تقاضا می‌نشینند و از سوی دیگر دارایی‌های موجود را به کد شرکت‌های تابعه خود که از مالکیت کمتر از یک درصدی سهام برخوردارند منتقل می‌کنند تا به محض شناسایی نوسان مثبت اقدام به عرضه سهام کنند.

امروز در گروه بانکی‌ها نماد معاملاتی دو بانک انصار و ملت در کنار بانک صادرات و بانک تجارت بیشترین حجم خرید سهام را به خود اختصاص داده‌اند به طوری که در پایان معاملات امروز بازار سهام بانکی‌ها تنها صنعت جلودار تالار شیشه‌ای در آخرین روز معاملاتی هفته دوم شهریور ماه بوده‌اند.

در گروه خودرویی‌ها نیز نوسان‌گیری اندک در برخی نمادهای معاملاتی در حالی جریان دارد که به نظر می‌رسد خودرویی‌ها در آستانه اعلام گزارش‌های عملکردی 6 ماهه امسال خود همچنان به دنبال روزنه‌ای برای به کرسی‌ نشاندن حرف خود مبنی بر افزایش قیمت در هفته‌های پیش رو هستند.

این گزارش می افزاید: ،از مجموع معاملات کل بازار سهام امروز 98 نماد معاملاتی با مثبت شدن قمیت‌ها و 139 نماد معاملاتی در مدار منفی قیمت‌ها قرار گرفتند. در عین حال 28 نماد معاملاتی نیز بدون تغییر قیمت به کار خود پایان دادند.




کد خبر 246284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =