کامبیز باباپور در گفتگو با خبرنگار شانا به پایان فعالیت تولید خودرو پیکان که با حمایت شرکت بهینهسازی مصرف سوخت در سال 1383 محقق شد، اشاره و اظهار کرد: مجموع سرمایهگذاری ارزی و ریالی شرکت بهینهسازی مصرف سوخت در این طرح 79 میلیون دلار و یا 690 میلیارد ریال بوده است.
باباپور با مقایسه این که اگر تولید پیکان با تیراژ ثابت سالانه 400 هزار دستگاه ادامه پیدا میکرد، گفت: سود حاصل از این صرفهجویی که عاید کشور شده است از نظر ارزی بیش از 40 برابر و از نظر ریالی بیش از 25 برابر مبلغ هزینه شده بوده که این میزان بدون در نظر گرفتن ارزش کاهش انتشار گازهای گلخانهای و سایر آلایندههای زیست محیطی است.
رئیس امور فناوری خودرو در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی و آیین نامه اجرایی آن، فرصت و زمینه مناسبی برای تحقق همزمان صرفهجویی مصرف سوخت در شبکه حمل و نقل کشور و ارتقای فناوری محصولات تولیدی صنایع خودروسازی داخلی فراهم شده است.
وی ادامه داد: شرکت بهینهسازی مصرف سوخت در اجرای طرحهای تعریف شده در چارچوب قانون رفع موانع تولید، هدف تامین منافع ملی را در اولویت قرار داده و سیستم مکانیزه، دقیق و کارآمدی را برای مدیریت طرحها و همچنین سنجش و صحهگذاری میزان تحقق اهداف صرفه جویی به کار میبندد.
به گزارش شانا، جایگزینی 140 هزار تاکسی فرسوده با تاکسی تمام گازسوز با پیمایش بالا، جایگزینی 17 هزار اتوبوس شهری فرسوده دیزلی با اتوبوسهای گازسوز (CNG) و نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای 10 تن دارای سن بالاتر از 35 سال از طرحهای ماده 12 قانون رفع موانع تولید در بخش حمل و نقل در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت است.
نظر شما