دنیا در تحریم ایران از آمریکا دنباله روی نخواهد کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سند برجام گفت: خواسته‌های ایران باوجود زورگویی آمریکایها در سند برجام گنجانده شده است و دنیا در تحریم ایران دیگر دنباله روی آمریکا نخواهد بود.

به گزارش شانا، علی لاریجانی که برای شرکت در اجلاس روسای مجالس جهان در نیویورک به سر می برد در بخشی از گفتگو خود  با خبرنگار روزنامه المانیتور گفت: برجام نتیجه یک فرایند طولانی است. این مسیر 12 سال طول کشیده و آمریکاییها راههای گوناگونی را در این مسیر آزمودند؛ گاهی تهدید و در برخی موارد نیز تحریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: اینکه آمریکاییها اکنون به این نتیجه رسیده اند که بهتر است راه مذاکره را در پیش بگیرند دستاورد مهمی است.

وی همچنین تصریح کرد: البته آمریکاییها در برجام هم زورگویی کردند اما جمهوری اسلامی ایران توانست خواسته های خود را در این سند بگنجاند.

لاریجانی تاکید کرد: انتقاداتی وجود دارد و ما البته به همه خواسته هایمان نرسیدیم اما برخی خواسته های ما محقق شد و به این توافق شخصا خوشبین هستم.

وی در این خصوص تاکید کرد: هرچند اشکالاتی وجود دارد به طور مثال هنگامی که ما ان پی تی را پذیرفته ایم، نظارتهای سختگیرانه بی دلیل است همچنین زمان بندی طولانی برای رفع تحریم، لازم نبود و این موارد زورگویی بی منطق غربیهاست اما مهم است که این پرونده به نتیجه رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رد برجام در کنگره آمریکا محتمل است اما کشورهای دیگر ۱+۵، دیگر در موضوع تحریم ایران، دنباله روی آمریکا نیستند و این تحریمهای ظالمانه عملا ادامه نخواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین المجالس جهان از نهم تا یازدهم شهریور با حضور 133 کشور با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس» در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود.
کد خبر 246292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =