پیشرفت فازهای 20 و 21 پارس جنوبی به مرز 80 درصد رسید

سرپرست فازهای 20 و 21 پارس جنوبی از پیشرفت 80 درصدی این فازها خبر داد و گفت: هم اکنون در حال انجام مراحل راه اندازی یوتیلیتی پالایشگاه خشکی این فاز تا مهرماه هستیم.

علیرضا عبادی در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این‌که هم‌اکنون فازهای 20 و21 از پیشرفت 80 درصدی برخوردار هستند، تصریح کرد: حفاری چاههای فازهای 20 و 21 به موازات هم در حال انجام است، به نحوی که در موقعیت فاز 21 در حال انجام عملیات تکمیلی چاه چهارم و در موقعیت فاز 20 نیز در حال عملیات تکمیلی چاه سوم هستیم. 

سرپرست فازهای 20 و 21 پارس جنوبی درباره عملیات لوله‌گذاری این فازها نیز تصریح کرد: لوله‌گذاری فاز 21 به پایان رسیده است و در حال حاضر 40 کیلومتر از فاز 20 لوله‌گذاری شده است.

وی متوسط عملیات لوله‌گذاری فاز 20 را 2.5 کیلومتر در روز اعلام کرد و افزود: اگر با همین سرعت پیش رویم تا سه هفته آینده عملیات لوله‌گذاری فاز 20 نیز به پایان می‌رسد.

عبادی درباره پالایشگاه خشکی نیز گفت: هم‌اکنون در حال انجام مراحل راه‌اندازی یوتیلیتی پالایشگاه خشکی هستیم تا بتوانیم این واحد را تا مهرماه وارد مدار کنیم. 

به گفته وی با راه اندازی واحد یوتیلیتی پالایشگاه خشکی، سایر واحدهای فرایندی پالایشگاه نیز به ترتیب وارد مدار می‌شوند. 

سرپرست فازهای 20 و 21 پارس جنوبی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده گاز فاز 21پارس جنوبی امسال وارد شبکه سراسری خواهد شد. 

به گزارش شانا، طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین برای مصارف داخلی، بازیافت سالانه یک میلیون تن گاز اتان برای مصرف در صنایع پتروشیمی، بازیافت سالانه یک میلیون و 50 هزار تن گاز مایع مرغوب برای صادرات، تولید روزانه 75 هزار بشکه میعانات گازی گوگرد زدایی و تثبیت شده برای صادرات و بازیافت روزانه 400 تن گوگرد برای صادرات در اولویت وزارت نفت قرار دارد.

 

کد خبر 246295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =