میدانهای مشترک اولویت سرمایه گذاری نفتی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با برشمردن اولویتهای توسعه کشور پس از توافق گفت: در زمینه های نفت، گاز و پتروشیمی نیازمند سرمایه گذاری جدید به ویژه در میدانهای مشترک با کشورهای همسایه هستیم.

به گزارش شانا، دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدارهای خود در نیویورک با جمعی از ایرانیان فرهیخته و برگزیده ساکن آمریکا در نیویورک دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مجلس در بخشی از سخنان خود با برشمردن اولویتهای پس از توافق در دوره جدید توسعه فعالیتهای اقتصادی و توجه به توسعه کشور را پراهمیت توصیف و تاکید کرد: در زمینه های نفت، گاز و پتروشیمی نیازمند سرمایه گذاری جدید به ویژه در میدانهای مشترک با کشورهای همسایه هستیم.

وی از ایرانیان خارج از کشور و بازرگانان و تجار ایرانی مقیم خارج از کشور خواست سرمایه گذاری در بخشهای مختلف صنعت و بازرگانی را مورد توجه قرار دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود، از ایرانیان مقیم خارج خواست تا از ظرفیتهای انسانی و سرمایه های خود برای تأثیرگذاری مثبت در فضای سیاسی و رسانه ای و هدایت وروشنگری افکار عمومی استفاده کنند.

وی تسهیل فضای کسب و کارو ایجاد امکان استفاده از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج را برای توسعه کشور مفید و موثر خواند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از هموطنان درباره توافق هسته ای گفت: در مجموع این توافقنامه به صلاح منافع ملی کشور است و هرچند دارای اشکالاتی است اما این نکته که غرب مجبور به اذعان به حقوق هسته ای ما شد نکته ای مثبت است.

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین المجالس جهان از نهم تا یازدهم شهریور با حضور ١٣٣ کشور با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس» در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود.

کد خبر 246305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =