مهمترین نیازهای صنعت نفت در پساتحریم تکنولوژی و مدیریت است

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: تکنولوژی و مدیریت پروژه مهمترین نیازهای صنعت نفت در دوران پساتحریم خواهد بود.

امیرحسین زمانی نیا در گفتگو با خبرنگار شانا، مهمترین نیاز صنعت نفت را، پس از لغو تحریمها، تکنولوژی و مدیریت پروژه عنوان کرد و درباره نیاز این صنعت به سرمایه گذاری مستقیم شرکتهای خارجی گفت: سرمایه گذاری مستقیم یکی از ملاحظات نفت است اما صنعت نفت بیش از سرمایه گذاری به تکنولوژی و مدیریت پروژه نیازمند است.

او معتقد است: صنعت نفت ایران به دلیل جذابیت فراوان با خود سرمایه به همراه خواهد آورد.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت درباره جدیت شرکتهای خارجی طرف مذاکره با وزارت نفت برای بازگشت به ایران بدون تحریم گفت: همه شرکتهای برای بازگشت و یا آغاز همکاری با ایران بسیار جدی هستند و برای این که از مذاکره عقب نمانند در اولین فرصت خود را به ایران می رسانند.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز اخیرا در پاسخ به سوالی درباره این که چقدر به نتایج مذاکرات با کشورهای خارجی امیدوار هستید، گفته بود: وظیفه ما این است در این شرایط با کشورهای خارجی گفتگو و مذاکره کنیم و امیدواریم این دیدارها نتیجه بخش باشد؛ مذاکرات در حوزه توسعه میدانهای نفتی زمانبر است ولی در سایر زمینه ها مثل برداشت نفت و تولید فرآورده می توان بلافاصله بعد از لغو تحریمها فعالیت را آغاز کرد.

به گفته وزیر نفت، آزادسازی تجهیزات توقیف شده، آزادسازی پولهای بلوکه شده، همکاری شرکتهای معتبر داخلی و خارجی برخی از محورهای مذاکره با شرکتهای خارجی است.

وزیر نفت با اشاره به این که یکی از مباحث مهمی که با شرکتهای خارجی مطرح می شود همکاری با بخش خصوصی ایران برای تولید تجهیزات صنعت نفت است، تصریح کرده بود: برای تشریح این موضوع با شرکتهای خارجی وقت زیادی صرف شد و این موضوع به خوبی جلو می رود.

کد خبر 246614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =