استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای تکمیل طرحهای پتروشیمی

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صندوق توسعه ملی می تواند با پرداخت تسهیلات 5 تا 10 میلیارد دلاری بخشی از منابع مالی مورد نیاز طرحهای توسعه ای پتروشیمی را پرداخت کند.

به گزارش شانا، محمدحسن پیوندی اظهار کرد: از صندوق توسعه ملی درخواست داریم تا در صورت فراهم بودن منابع مالی، برای تکمیل طرحهای توسعه ای پتروشیمی با نظارت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و در ازای در اختیار گرفتن محصول این طرحها، از منابع مالی این صندوق استفاده شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: بیشتر مشکلات طرحهای نیمه کاره صنعت پتروشیمی مربوط به کمبود منابع مالی است و در این میان متاسفانه بانکهای داخلی همکاری لازم را با طرحهای پتروشیمی ندارند.

وی با بیان این که هم اکنون منابع صندوق توسعه ملی یکی از مهمترین حامیان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کشور به شمار می آید، اظهار کرد: امید است که افزون بر همکاری بیشتر بانکهای داخلی، استفاده بخش خصوصی از منابع این صندوق امکان پذیر شود تا بنوانیم به هدفهای پیش بینی شده در صنعت پتروشیمی کشورمان بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده برسیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: خوشبختانه با به وجود امدن فضای جدید در کشور اکنون علاقه مندی سرمایه گذاران خارجی برای حضور در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی ایران با توجه به وجود زیرساخت های مطلوب در کشورمان افزایش یافته است و می توان با جذب سرمایه گذاری خارجی و استفاده از منابع مالی صندوق توسعه ملی جانی تازه به صنعت پتروشیمی ایران بخشید.

کد خبر 246684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =