سازندگان پالایشگاه ستاره خلیج فارس به دنبال تامین منابع مالی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس با بیش از 70 درصد توسعه مواجه است. با این وجود، یکی از تنگناهای ادامه کار محدودیت در منابع است، تکمیل این طرح وضع کشور را در تولید بنزین ایدآل می کند.

ابوالقاسم جراره در گفتگو با خبرنگار شانا، امروز ( سه شنبه 24 شهریورماه) به روند ساخت و توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این طرح به دلیل تولید بنزین، مهم و ملی تلقی می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با تکمیل این پالایشگاه که خوراک آن میعانات گازی خواهد بود،  کشور در حوزه پالایشگاهی به وضع ایده آلی در خصوص تولید بنزین خواهد رسید و چنانچه نیاز داخلی تامین شود ایران در فهرست صادرکنندگان بنزین قرار می گیرد.

نماینده بندرعباس در مجلس گفت: روند توسعه این طرح هم اکنون بین 70 تا 80 درصد است. از این رو، با توجه به نیاز کشور به بنزین، انتظار می رود باقیمانده کار به سرعت اجرایی شود.

این نماینده مجلس، یکی از تنگناهای پیش روی این طرح را محدودیتهای مالی دانست و افزود: انتظار است شرکای این طرح به سرعت منابع مورد نیاز را تامین کنند زیرا با گذشت زمان هزینه های ساخت افزایش می یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی در نفت اشاره کرد و گفت: طی جلساتی با وزیر نفت در کمیسیون صنایع، وی برنامه و گزارشهای وزارت نفت را در این زمینه ارائه کرده که انتظار می رود عملیاتی شود. 

به گزارش شانا، با وارد مدار شدن واحد بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس نه تنها دیگر نیازی به واردات بنزین نیست، بلکه ایران در فهرست صادرکنندگان این فرآورده نفتی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 246906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =