عزم صنعت نفت برای تکمیل پروژه های عام المنفعه در مناطق نفتی

رکن الدین جوادی گفت: آبادانی نواحی پیرامونی مناطق عملیاتی صنعت نفت همواره مورد توجه بوده اما به دلیل شرایط خاص کشور و محدودیتهای مالی که وزرات نفت هم اکنون با آن دست به گریبان است امیدواریم بتوانیم با همکاری سایر دستگاه ها گام مهمی در زمینه تکمیل پروژه های عام المنفعه برداریم.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نشست مشترک مدیران و مسئولان جزیره خارک با بیان اینکه موقعیت استراتژیک این جزیره بر کسی پوشیده نیست، گفت: نتیجه گیری که از عملکرد شرکت پایانه های نفتی ایران در یک سال گذشته می توان داشت این است که این شرکت علاوه بر شاخص بودن در بسیاری از حوزه ها در میان شرکتهای نفتی، در امر خدمت رسانی به مردم این جزیره نیز عملکرد مطلوبی داشته در صورتی که بسیاری از این خدمات  را می شد انجام نداد و خوشبختانه در زمینه صادرات نفت نیز وقفه ای بوجود نیامده است.

وی با بیان اینکه قانون، ماموریت‌ها و مسئولیت‌های هر دستگاهی را به روشنی مشخص کرده است گفت: خوشبختانه تعهدات صنعت نفت در بسیاری از پروژه‌های عام المنفعه در مناطق عملیاتی محقق شده است، اما سایر دستگاه‌ها نتوانسته اند تعهدات خود را در این زمینه عملی کنند و بسیاری از این پروژه‌ها نیز  از سوی نهادها و دستگاه‌های ذیربط بلاتکلیف رها شده است.

جوادی با اشاره به اینکه از سال گذشته تا‌کنون چندین نشست تخصصی برای ساماندهی ارائه خدمات عام المنفعه برای رسیدن به یک راه‌حل جامعه از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار شده است، گفت: لازم است همه نهادها و سایر نهادهای ذیربط به تعهدات خود در زمینه ارائه خدمات عام المنفعه به عنوان یک امر مشارکتی عمل کنند و موفقیت در این زمینه در یک فضای همدلی میسر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: علی رغم محدودیتهای غیر قابل انکار هدف ما توسعه پایدار مناطق پیرامونی صنعت نفت است و تلاش خواهیم کرد با رفع موانع قانونی بیش از پیش در امر کمک به توسعه این مناطق گام برداریم.

مردم جزیره خارک همواره میزبانان خوبی برای صنعت نفت بوده اند

سیدپیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه علی‌رغم محدودیت‌ها و موانع قانونی با نظر مساعد وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران امکانات و خدمات مناسبی به مردم جزیره خارگ ارایه شده است گفت: از ابتدای فعالیت صنعت نفت در این منطقه خدمات عام المنفعه بسیاری به مردم شایسته این جزیره از سوی صنعت نفت ارایه شده و تلاش ما نیز همواره بر این بوده است که رضایتمندی مردم از ارایه خدمات جلب شود.

وی جذب و بکارگیری 100 نفر نیروی بومی در منطقه عملیاتی خارک، خدمت رسانی و حل مشکل ایاب و ذهاب ساکنان جزیره با اختصاص سهمیه بلیت در مسیر دریایی بوشهر به خارک و بلعکس، کمک به تیمهای ورزشی و برگزاری کلاسهای آمادگی کنکور را از مهمترین خدمات ارائه شده از سوی شرکت پایانه های نفتی ایران طی یک سال گذشته بر شمرد و تصریح کرد: برخی از مسائل و مشکلات شهری جزیره خارک از سوی تیمهای کارشناسی این شرکت مورد بررسی قرار گرفت و از این طریق بسیاری از این مشکلات رفع شد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران ضمن تشکر از نگاه ویژه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به این شرکت گفت: پایانه های نفتی ایران با بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها و نیروی انسانی توانمند و شایسته خود به موفقیتهای بسیاری در زمینه تحقق ماموریت های ابلاغی از سوی شرکت ملی نفت ایران دست یافته که این امر مرهون تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت است.

موسوی با بیان اینکه ماموریت اصلی این شرکت در حال حاضر بازسازی و نوسازی تاسیسات و تجهیزات است گفت: باوجود اینکه محدودیتهای مالی مشکلاتی را با خود به همراه دارد اما این موضوع خللی در عزم و اراده کارکنان در تحقق اهداف این شرکت ایجاد نکرد و  خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بسیاری از پروژه های کلیدی این شرکت با موفقیت به اتمام رسید.

وی ضمن ابراز خرسندی از دیپلماسی فعال دولت و ایجاد فصل جدیدی از روابط با جهان گفت: هدف ما رشد و تعالی صنعت نفت در تمامی برهه های تاریخی کشور است و امیدواریم در شرایط پسا تحریم و گشایش هایی که در این زمینه صورت خواهد گرفت پروژه های صنعت نفت با شتاب بیشتری دنبال شود.

غلبه بر مسائل و مشکلات در یک فضای همدلی میسر است

حجت الاسلام و المسلمین موسی کمالی، امام جمعه خارک ضمن قدردانی از حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این جلسه بر حل مسائل و مشکلات در یک فضای همدلی و همکاری تاکید کرد و گفت: مدیران و مسئولان جزیره خارک خود را از اعضای یک خانواده می‌دانند که  تحت لوای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در مسئولیتهای گوناگون در حال انجام خدمت هستند و اگر در برخی از مواقع مسائل و مشکلاتی وجود دارد لازم است با سعه صدر و حاکمیت منطق بر اینگونه مسائل غلبه کنیم.

تعامل مثبت میان صنعت نفت و مسئولان جزیره خارگ شایسته تقدیر است

عسکر زارعی، بخشدار ویژه خارک نیز در این جلسه با قدردانی از زحمات مدیران و کارکنان پر تلاش صنعت نفت گفت: صنعت نفت بازوی توانمند کشور در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور است و تعامل موجود میان صنعت نفت و مسئولان جزیره خارگ نشان از توجه مدیران این صنعت در رفع مسائل و مشکلات مناطق عملیاتی است که این امر شایسته تقدیر است.

زارعی با اعلام آمادگی مسئولان جزیره خارک در همراهی با صنعت نفت گفت: مردم خارک دین خود را به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی در 8 سال دفاع مقدس ادا کردند و بنابراین لازم است رضایت‌مندی مردم این جزیره در تمامی برنامه ها و فعالیت‌ها مورد لحاظ قرار گیرد.

کد خبر 247039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =