طرح توسعه مخزن بنگستان میدان آب تیمور بررسی شد

طرح توسعه مخزن بنگستان میدان آب تیمور در جلسه اخیر کمیته مشاوران مخزن شرکت ملی نفت ایران بررسی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، یکصد و سی‌امین جلسه کمیته مشاوران مخزن با هدف بررسی طرح توسعه مخزن بنگستان میدان نفتی آب تیمور برگزار و کلیات طرح توسعه میدان آب تیمور که شامل سناریوهای مختلف در سه بخش اصلی تخلیه طبیعی، استفاده از فرازآوری مصنوعی و تزریق آب و گاز است، ارائه شد.

در این نشست که با حضور معاون بررسی طرح‌های منابع هیدروکربوری (نفت و گاز) مدیریت برنامه ریزی تلفیقی، اعضای شورای مخازن، مسئولین و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب (کار فرما) و پژوهشگاه صنعت نفت (پیمانکار پروژه) برگزار شد، اعضای کمیته، نظرات اصلاحی را پیرامون بهبود مطالعه ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، با توجه به قطعیت‌ نداشتن برخی اطلاعات موجود و در راستای تکمیل اطلاعات مخزنی، طرح توسعه میدان در دو مرحله Pre-phase و Full-phase طراحی شده است که در مرحله Pre-phase پس از جمع‌آوری اطلاعات و بررسی نتایج آزمایشهای پایلوت، مطالعه مخزن بروزرسانی و طرح توسعه نهایی می‌شود.

 با اطلاعات فعلی، در مرحله Pre-phase دبی تولید میدان در سقف ۵۵ هزار بشکه در روز و در مرحله Full-phase تولید 110 هزار بشکه در روز پیش بینی شده است.

میدان نفتی آب تیمور در استان خوزستان و در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی اهواز و مابین میادین منصوری و سوسنگرد واقع شده است که هم اکنون از مخازن ایلام و سروک آن تولید نفت صورت می‌گیرد. نخستین شواهد وجود نفت در سازند‌های ایلام و سروک میدان آب تیمور با حفر چاه شماره یک در سال ١٩٦۸ اثبات و تولید از آن در سال ١٩٩١ آغاز شد.

کد خبر 247096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =