تدوین استراتژی دیپلماسی تجاری جدید نیاز دوران پساتحریم

قائم مقام موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی گفت: ایران اکنون در مقطع حساسی قرار دارد و اخذ رویکردهای درست و کارشناسی شده در این زمان برای ورود به شرایط پساتحریم نقش کلیدی درشکوفایی اقتصاد کشور بازی می‌کند.

به گزارش شانا، محمدرضا رفعتی، قائم مقام موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، درباره اجتناب از سیاست زده شدن اقتصاد در شرایط جدید، گفت: دولتمردان کشور ما باید استراتژی دیپلماسی تجاری جدید را به گونه‌ای طراحی کنند که در آن منافع اقتصادی حداقل به اندازه منافع سیاسی اهمیت داشته باشد.

وی افزود: تغییر رویکردها در تصمیم‌گیریهای کلان اقتصادی و حرکت به سمت صادرات صنعتی محور، باید یکی از ضرورتهای کشور باشد، زیرا توان رقابت در بازارهای بین‌المللی در شرایط پساتحریم برای رسیدن به رشد اقتصادی و اشتغالزایی حرف نخست را می‌زند.

رفعتی تصریح کرد: با اصلاح دیپلماسی تجاری و اقتصادی، ترس سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار ایران از بین می‌رود و پای کشورهای دیگر برای خرید محصولات ایران باز می‌شود.

شایان ذکر است، نخستین کنفرانس بین‌المللی سیاستهای صنعتی و تجاری برای توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد اشتغال با هدف تبادل نظر در مورد سیاستهای صنعتی و تجاری مکمل سیاستهای اقتصاد کلان اتخاذ شده توسط دولت و به منظور اطمینان از رشد بلندمدت اقتصاد صادرات محور و اشتغالزا، روزهای 18 و 19 مهرماه در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 247491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =