نقشه های خطوط لوله منطقه مرکزی یکپارچه می شود

نقشه های ازبیلت پلان و پروفایل خطوط 26 اینچ انتقال فرآورده نفتی و 26 اینچ لوپ منطقه مرکزی یکپارچه سازی می شوند.

به گزارش شانا، سرپرست واحد مهندسی نگهداری و تعمیرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی (اراک) گفت: این مهم با هدف برنامه ریزی دقیقتر روی خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی این منطقه انجام می شود.

به گفته رضا کریمی، سه ماه فعالیت مستمر متخصصان واحد مهندسی نگهداری و تعمیرات خطوط منطقه مرکزی به منظور دسترسی آسانتر و تسهیل در برنامه ریزیهای آتی خطوط ،منجر به این شد که این نقشه ها پس از رقومی کردن، در سیستم GIS (سیستم الکترونیکی برای اطلاعات جغرافیایی) نیز تعریف شوند.

وی تصریح کرد: انتقال نقشه ها به سیستم GIS و مختصات دار کردن آنها سبب سهولت در دریافت گزارشها، استعلامها و پیگیری خطوط شده است.

به گفته وی، اسکن کردن و رقومی سازی نقشه های کاغذی، مجموعه عملیات انجام شده برای یکپارچه سازی کیلومترها نقشه خطوط لوله در منطقه مرکزی است.

به گزارش شانا، ازبیلت به نقشه های سازه ای گفته می شود که از وضع موجود اجرا شده سازه، برداشت می شود و به طور معمول با نقشه های اجرایی تفاوت دارد.

منطقه مرکزی (اراک) از جمله مناطق 12 گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که فرآیند انتقال، دریافت و ارسال نفت خام و فرآورده های نفتی را با بهره گیری از 1700 کیلومتر خط لوله در قطرهای مختلف و سه مرکز انتقال نفت رازان، ازنا و شهید بهرامیان شازند انجام می دهد.

نفت خام و فرآورده های نفتی با خطوط لوله 8، 10، 12، 16 و 18 اینچ، همچنین 24 و 26 اینچ از جنوب کشور و از طریق بخش انتهای استانهای لرستان و اصفهان وارد استان مرکزی می شود.

گستره عملیاتی منطقه مرکزی پنج استان لرستان، مرکزی، همدان،اصفهان و قم را شامل می شود.




کد خبر 247552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =