ایجاد کمیته سرمایه‌ گذاری خارجی و ستاد اقتصادی پساتحریم در اتاق تهران

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به تشکیل کمیته سرمایه‌ گذاری خارجی و نیز ستاد اقتصادی پساتحریم در اتاق تهران، گفت: در این دو نهاد تازه تاسیس، موضوعهای مربوط به سرمایه‌ گذاری خارجی و اقدامهایی که باید در دوره پساتحریم صورت گیرد در دستورکار قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار شانا، نخستین نشست کمیته اقتصادی پساتحریم در اتاق بازرگانی تهران باحضور بهروز علیشیری، مشاور وزیر اقتصاد و رئیس سابق سازمان سرمایه‌ گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی و حمیدرضا آصفی، دیپلمات و سخنگوی سابق وزارت امورخارجه برگزار شد.

حضور هیئتهای تجاری خارجی و چگونگی گفتمان برای جذب سرمایه‌ گذاریهای خارجی از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

در ابتدای این نشست، مهدی جهانگیری، نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به تشکیل کمیته سرمایه‌ گذاری خارجی و نیز ستاد اقتصادی پساتحریم در اتاق تهران، گفت: در این دونهاد تازه تاسیس، موضوعهای مربوط به سرمایه‌ گذاری خارجی و اقدامهایی که باید در دوره پساتحریم صورت بگیرد در دستورکار قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حوزه قوانین و مقررات سرمایه‌ گذاری خارجی اشکالاتی وجود دارد که این دو نهاد قصد دارد با دید کارشناسی به آن بپردازد و پیشنهادهای عملیاتی را به دولت ارائه دهد.

رئیس کمیته اقتصادی پساتحریم همچنین از برگزاری نشستی توسط اتاق بازرگانی تهران با برخی سفرای کشورهای اروپایی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: شناسایی و رتبه‌ بندی شرکتها و بنگاههای اقتصادی ایران برای معرفی به سرمایه‌ گذاران خارجی در دستور کار اتاق تهران قرار گرفته است تا متناسب با استانداردهای بین‌المللی، طرفهای سرمایه‌ گذاران خارجی دسته‌ بندی و در مذاکرات و ملاقاتها روبروی آنها قرار بگیرند.

بهروز علیشیری، مشاور وزیر اقتصاد نیز در این جلسه گفت: نهادی مانند اتاق بازرگانی باید در شرائط فعلی که موضوع جذب و بکارگیری سرمایه‌ گذاری خارجی مطرح است، جلودار باشد و بتواند با ساز و کارهای مشخص و منسجم در این زمینه هم به بنگاههای داخلی کمک کند و هم آن که سازماندهی گروهها و هیئتهای خارجی را که قصد حضور در ایران را دارند، به دست گیرد.

حمیدرضا آصفی، سخنگوی سابق وزارت امورخارجه نیز در این نشست، متذکر شد که زمان مراجعه هیئتهای خارجی برای مذاکره با طر‌‎فهای خود در ایران محدود است و باید مراقب بود که این فرصت که بین شش ماه تا یک سال است، از دست نرود.

وی افزود: باید کاری کرد که بخش خصوصی، سرمایه و ثروت در کشور به ارزش بدل شود، سرمایه‌ گذار خارجی هنگامی پول و سرمایه خود را به ایران خواهد آورد که از سرمایه گذاری و کسب سود خود در کشور ما مطمئن شود.

کد خبر 247600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =