همراهی دولت و مجلس مشکلات تولید را برطرف می کند

وزیرصنعت،معدن وتجارت گفت: با همراهی و همکاری دولت و مجلس، می توانیم مشکلات بخش تولید کشور را برطرف کنیم.

به گزارش  شانا، محمد رضا نعمت زاده در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: با پایین آوردن 2 درصد  نرخ سود بانکی سعی کردیم  در بازار داخل تحرک به وجود آوریم البته این نرخ‌‌ باید متناسب با تورم پایین بیایید.

وی تصریح کرد: برای برخی موانع تولید نیاز به قوانین جدید بود که این قوانین را به مجلس  پیشنهاد دادیم و  تصویب شد و آیین نامه های آن نیز در حال تهیه است.

وزیر صنعت،معدن وتجارت همچنین افزود: ساخت و سازها هم اکنون سرعت لازم را ندارد و سیمان و فولاد که خمیرمایه آنهاست با مشکلاتی روبروست که امیدواریم در ماههای آینده رونق اقتصادی به کشور بازگردد.

وی گفت: امسال برنامه رشد بخش صنعت، معدن و تجارت در دست اقدام وزارتخانه است  اما موضوع رکود منطقه ای و جهانی مشکلاتی در تحقق این امر بوجود آورده است.

نعمت زاده افزود: در جلسه های مستمر با صنعتگران و تشکلهای صنعتی در جریان مشکلات تولید و تجارت از نزدیک هستم.

در این نشست، همچنین ، رئیس‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان جایگاه بخش و عملکرد صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: این استان رتبه دوم در تعداد واحدهای صنعتی فعال، رتبه دوم در اشتغال واحدهای صنعتی فعال، رتبه نخست در تعداد معادن فعال رتبه سوم را در تعداد واحدهای صنفی و قطب تولید سیمان، فولاد و محصولات فولادی و نساجی در کشور دارد.

اسرافیل احمدی اهم مزیتهای نسبی و منطقه‌ای استان را توان دانش فنی بالا در صنایع فولاد، نساجی، فرش ماشینی و دستی، قطعه و ماشین‌سازی و همچنین استقرار صنایع مادر و وجود زیرساختهای صنعتی و پتانسیل ایجاد خوشه‌های صنعتی جهت توانمندسازی صنایع کوچک عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین اهم چالشها و مشکلات استان را در متوازن نبودن توزیع صنایع در استان به دلیل نبود زیرساختهای مناسب و کمبود زیرساختهای ریلی در بخش حمل و نقل و ... بیان کرد.

وی مهمترین اقدامهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را پیگیری مصوبات و موضوعهای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عنوان و اهم برنامه‌های سازمان را تبدیل واحدهای R&D مهم استان به شرکتهای دانش‌بنیان و گسترش صنایع پاک و با فناوری برتر و همچنین تجمیع صنایع در شهرکها و نواحی صنعتی موجود و ... بیان کرد.

 

کد خبر 247674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =