افزایش 8 درصدی ظرفیت انتقال گاز منطقه 10 عملیات

حجم انتقال گاز در منطقه 10 عملیات انتقال گاز در شش ماه امسال با هشت درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به 79 میلیارد مترمکعب رسیده است.

مدیر منطقه 10 عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: هم اکنون این منطقه با انتقال روزانه 650 میلیون مترمکعب یکی از مهمترین مناطق عملیاتی در مبادی تولید گاز به شبکه انتقال گاز کشور بشمار می آید.
 
علی نصیحت کن با بیان این که در شش ماه نخست امسال، 79 میلیارد مترمکعب استاندارد گاز از طریق خطوط سراسری انتقال داده شده است، افزود: این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش داشته است.
 
وی یادآور شد: دربازه زمانی یاد شده بیش از 970 کیلومتر عملیات پیگرانی تمیزکننده نیز بر روی خطوط چهارم، پنجم، ششم و هفتم سراسری اجرا شده است.
 
مدیر منطقه 10 عملیات انتقال گاز در ادامه به اجرای عملیات پیگرانی هوشمند اشاره کرد و گفت: این منطقه بیش از 490 کیلومتر از خط لوله دوم سراسری انتقال گاز را پیگرانی هوشمند کرده و عیبهای ناشی از خوردگی خطوط لوله را نیز شناسایی کرده است.
 
به گفته وی، منطقه 10 عملیات انتقال گاز در مجموع بیش از یکهزار و 470 کیلومتر از خطوط انتقال گاز را در شش ماه امسال پیگرانی کرده است.
 
به گزارش شانا، منطقه ١٠ عملیات انتقال گاز در بوشهر واقع شده و وجود بزرگترین پالایشگاههای گاز کشور (پارس جنوبی - فجر جم - پارسیان) در محدوده آن، این منطقه را به گلوگاه خطوط انتقال گاز بدل کرده است.
 
بر پایه این گزارش، به غیر از خط لوله اول سراسری که از بیدبلند در منطقه یک شرکت عملیات گاز شروع می شود، همه خطوط ١٠ گانه سراسری گاز از این خط عبور می کنند.
کد خبر 247683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =