تاریخ عرضه اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره تغییر کرد

عرضه اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره که قرار بود فردا انجام شود برای هماهنگی بیشتر با شرکت ملی نفت ایران به تاریخ دیگری موکول شد.

مدیرعامل تأمین سرمایه آرمان در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: عرضه سومین بخش قرارداد اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره در بازار مشتقه بورس انرژی که قرار بود فردا یکشنبه (دوازدهم شهریورماه )به زمان دیگری در همین هفته موکول شد.

محمود رضا خواجه نصیری افزود: علت این امر تصمیم بورس انرژی ایران برای انجام پاره ای هماهنگی با شرکت ملی نفت ایران است.

وی ادامه داد: قیمت پایه و تعداددقیق قراردادهای قابل عرضه حداقل دو روز کاری قبل ازعرضه توسط شرکت ملی نفت ایران برای انتشار از طریق بورس انرژی اعلام خواهد شد.

خواجه نصیری گفت: ارزش تقریبی کل این قراردادها 1000 میلیارد ریال است وشرکت تأمین سرمایه آرمان متعهد پذیره نویسی این اوراق خواهد بود و با بازارگردانی روی این اوراق نقدشوندگی اوراق را تضمین خواهد کرد.

به گزارش شانا، مدیرعامل بورس انژی ایران پیشتر در گفتگو با خبرنگار شانا از عرضه ١٠٠ میلیارد تومان اوراق سلف استاندارد نفت کوره، بر اساس مجوز شرکت ملی نفت ایران در تاریخ یکشنبه (دوازدهم مهر ماه) خبر داده و اظهار کرده بود: از هزار میلیارد تومان مجوز صادر شده تاکنون ٢٠٠ میلیارد تومان در دو مرحله از سوی شرکتهای تامین سرمایه امین و ملت منتشر شده است که مورد استقبال خریداران قرار گرفت.

علی حسینی افزوده بود: این ١٠٠ میلیارد تومان با نرخ بازار گردانی ٢٣ درصد از سوی شرکت تامین سرمایه آرمان عرضه می شود و با همان شرایط مراحل پیشین عرضه خواهد شد.

وی ادامه داده بود: دارایی پایه اوراق نفت کوره ٣٨٠ سانتی استوک است و اندازه هر قرارداد از این اوراق معادل یک تن نفت کوره است و عرضه به صورت ریالی انجام می شود هر فردی که دارای کد بورسی باشد می تواند از طریق کارگزاریهای مجاز اقدام به خرید اوراق سلف استاندارد نفت کوره کند و علاقه مندان باید کد خود را فعال کرده و از طریق کارگزاران خود اقدام به خرید اوراق کنند.

حسینی اظهار کرده بود: ارزش هر قرارداد یک میلیون تومان بوده و سود روز شمار آن ٢٣ درصد است که در پایان دوره زمانی قرارداد یکساله، ٢٥ درصد سود تضمینی به دارندگان آن پرداخت می شود، این سود می تواند در صورت افزایش قیمت نفت کوره تا سقف ٢٨ درصد ارتقا یابد.

وی افزوده بود: هیچگونه محدودیتی در خرید این قرارداد توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی وجود ندارد و حجم فروش اوراق با توجه به تجربه مراحل پیشین نشان از پتانسیل بالای اوراق در بازار سرمایه ایران دارد.

کد خبر 247776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =