نسل جدید قراردادهای نفتی برای سرمایه گذاران جذاب است

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: نسل جدید قراردادهای نفتی موسوم به IPC، جذابیتهای زیادی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارد.

الهام امین زاده بعدازظهر امروز (شنبه، 11 مهرماه) در نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگار شانا گفت: قراردادهای جدید نفتی، ویژگیهایی دارد و علاوه بر حفظ منافع ملی و مصون نگهداشتن مالکیت ایران بر منابع نفتی، جذابیتهای زیادی نیز برای سرمایه گذاران دارد.

وی با بیان این که این قراردادها به طور مفصل در کنفرانسی در اواخر آبانماه در تهران معرفی می شوند، افزود: در همایش ملی حقوق انرژی که 20 و 21 مهرماه امسال برگزار می شود نیز به طور کلی به اصول حاکم بر این قراردادها اشاره خواهد شد.

امین زاده تصریح کرد: با توجه به این که در آینده قرار است شرکتهای ایرانی و خارجی، مشارکت بیشتری در طرحهای صنعت نفت داشته باشند، لازم است ابهامات حقوقی و قانونی موجود در این زمینه شفاف و تسهیل شود.

به گزارش شانا، دومین همایش ملی حقوق انرژی در روزهای ٢٠ و ٢١ مهرماه به ریاست الهام امین زاده، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری و باحضور جمعی از مدیران، استادان و فعالان صنعت نفت، گاز و انرژی کشور با هدف بررسی مبانی حقوقی و قراردادهای صنعت نفت برگزار می‌شود.

کد خبر 247790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =