واقعی کردن مصرف گازوییل، از مزیتهای مهم طرح "پیمایش" است

ساماندهی ناوگان حمل بار و مسافر (درونشهری و برونشهری) در مدیریت مصرف گازوییل و هدایت آن به صادرات این فرآورده،از مزیتهای مهم اجرای طرح تخصیص سوخت به ازای پیمایش است.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که مصوبه دولت مبنی بر الزام اجرای طرح تخصیص سوخت به ازای پیمایش مربوط به  14 بهمن ماه پارسال است، به خبرنگار شانا، گفت: براساس این مصوبه، همکاریهای گسترده ای میان شرکت ملی پخش به نمایندگی از وزارت نفت، سازمان حمل و نقل و پایانه ها به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و شهرداریها به نمایندگی از وزارت کشور شکل گرفت.

عباس کاظمی جلوگیری از عرضه خارج از شبکه گازوییل را به دلیل اختلاف قیمت آن در کشور با کشورهای همجوار ایران که بخشی از آن در حوزه حمل و نقل اتفاق می افتد، از جمله ویژگیهای مهم طرح تخصیص سوخت به ازای پیمایش خواند.

وی تصریح کرد: بنابر آمارهای غیر رسمی، اجرای طرح تخصیص سوخت به ازای پیمایش در 10 روز نخست (یکم تا دهم مهرماه) مصرف گازوییل را 15 درصد کاهش داده و بیانگر کاهش مصرف این بخش است.

کاظمی تاکید کرد: با تخصیص واقعی سوخت(گازوییل) به ناوگان دیزلی کشور در بخشهای حمل بار و مسافر، می توان مابه التفاوت مصرف واقعی و غیر واقعی را به حوزه صادرات این فرآورده اختصاص داد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر این که طرح تخصیص سوخت به ازای پیمایش از مهرماه سال آینده براساس جی پی اس انجام خواهد شد، تصریح کرد: سهمیه ای که هم اکنون به خودروهای دیزلی اختصاص می یابد، براساس اطلاعات بارنامه است؛ اما با نصب این دستگاه، سهمیه گازوییل تخصیصی به خودروها، واقعی خواهد شد.

وی درباره زیرساختهای ایجاد شده برای اجرای طرح پیمایش نیز گفت: در زیرساختهای این طرح، عوامل متعدد و پیچیده ای پیش بینی شده که اجرای این طرح مهم ملی را قابل اجرا کرده است.

کاظمی اظهار کرد: طراحی انجام شده این سامانه هوشمند برخط (آنلاین) به وسیله متخصصان داخلی کشور در شرکت ملی پخش انجام شده است.

به گفته مدیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، تجربه اولیه در خصوص کارت هوشمند بنزین،کمک کرده است تا این سامانه پیشرفته به نحوی مطلوب اجرایی شود.

کاظمی در بخشی دیگر با بیان این که در زمینه صادرات گازوییل به خارج از کشور، تجارت رسمی این فرآورده نفتی با کشورهای همسایه مثل افغانستان شکل گرفته است،اظهار کرد: انتظار می رود با توسعه گازرسانی به نیروگاهها و صنایع کشور و به تبع آن کاهش مصرف گازوییل در این بخشها، واقعی شدن مصرف گازوییل در بخش حمل و نقل به واسطه نصب جی پی اس در طرح پیمایش، تجارت رسمی این فرآورده (گازوییل) نیز با کشورهای همسایه گسترش یابد.

وی تصریح کرد: گسترش فعالیتهای صادراتی و افزایش صادرات گازوییل در نتیجه فعالیتهای اخیر از جمله طرح پیمایش، آثار اقتصادی مثبتی را برای کشور خواهد داشت.

به گزارش شانا  سیدناصر سجادی، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در جریان بازدید اعضای هیئت مدیره این شرکت از سامانه هوشمند کارت سوخت، کلیاتی از روند اجرای طرح تخصیص سوخت به ازای پیمایش را که از یکم مهرماه امسال در سراسر کشور اجرایی شده است، بیان کرد.

سید محسن روحانی، مدیر سامانه هوشمند سوخت نیز مطالبی در زمینه فرآیند شکل گیری و مراحل اجرایی طرح عنوان کرد.




کد خبر 247846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =