شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده حمایت از بخش خصوصی توانمند است

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که استفاده از دانش روز جهان همگام با بهره مندی از توان داخلی می تواند منجر به تحول در صنعت پتروشیمی ایران شود، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده حمایت از بخش خصوصی توانمند است.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، عباس شعری مقدم با تاکید بر استفاده از ظرفیتهای موجود در بخش خصوصی برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران اظهار کرد: همه باید یکدل و با تمام توان برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم و با تکیه بر توان داخل در مسیر رشد و توسعه صنعت پتروشیمی ایران گام برداریم.

وی افزود: این صنعت با امکان ایجاد ارزش افزوده مناسب، سودآوری و اشتغال زایی بالا، یکی از بخشهای اصلی صنایع کشور است که در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور نقش مهمی دارد و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی می تواند برنامه های پیش بینی شده برای این صنعت را محقق کند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: پتروشیمی در سالهای اخیر با تکیه بر نیروی انسانی توانمند و کارآمد در مسیر توسعه و رشد قرار گرفته است و با اتکا به همین موضوع جایگاه و نقش اساسی در اقتصاد کشور دارد.

وی استفاده حداکثری از توان تولیدکنندگان و سازندگان، پیمانکاران و مشاوران داخلی، انتقال دانش فنی و بومی سازی و توسعه فناوریهای نوین و نیز گسترش فعالیتهای پژوهشی را از راهکارهای توسعه صنعت پتروشیمی ایران برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیتهای موجود با بهره گیری از دانش و فناوریهای روز جهان می تواند مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران را هموار کند.

شعری مقدم با بیان این که برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در صنعت پتروشیمی ضروری است فعالیتهای ساخت داخل با قدرت و توان بیشتری از طریق تشکلهای تخصصی و کمیته های خودکفایی پشتیبانی شود افزود: با توجه به خصوصی سازی شرکتهای پتروشیمی باید روند فعالیتهای ساخت داخل با استفاده از فناوریهای روز جهان در اجرای طرحهای پتروشیمی گسترش یابد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ارکان مختلف صنعت پتروشیمی ایران برای رسیدن به جهش دوم مورد نظر وزیر نفت باید از تمام ظرفیتهای بخش خصوصی توانمند ایرانی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: این شرکت آماده است از هر اقدامی که در مسیر توانمندسازی سازندگان و تولیدکنندگان به منظور بومی سازی فناوریهای نوین و افزایش درصد ساخت و تولید تجهیزات، مواد شیمیایی و کاتالیستهای مورد نیاز صنعت پتروشیمی حمایت کند. 

کد خبر 247864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =