سواحل، ابعاد اقتصادی توسعه صنایع پتروشیمی را تقویت می‌کنند

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: صنعت پتروشیمی در سواحل جنوبی کشور زمینه مطلوبی برای رشد و توسعه دارد، زیرا همجوار با آبهای آزاد و منابع خوراک است.

به گزارش شانا، موسی احمدی با اشاره به روند رو به رشد صنعت پتروشیمی ایران، اظهار کرد: این صنایع باید در مناطقی ایجاد شوند که بسترهای لازم (زیربنایی) برای رشد و توسعه آنها فراهم باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم افزود: یکی از مناطقی که برای ایجاد مجتمعهای پتروشیمی، مطلوب است،سواحل کشور بخصوص در مناطق جنوب کشور است؛ زیرا این مناطق ویژگیهایی دارند که روند توسعه و رشد را شتاب می‌دهند.

وی دسترسی به آبهای آزاد به ‌منظور صادرات محصولات پتروشیمی و رفع نیاز به آب را از ویژگیهای سواحل برای توسعه صنایع بخصوص پتروشیمی دانست.

عضو کمیسیون انرژی، همجواری با منابع خوراک (مایع و گاز) را از دیگر مؤلفه‌های مؤثر در ارزیابی ایجاد صنایع پتروشیمی دانست و گفت: همجواری تأسیسات با منابع خوراک، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد که این موضوع، ابعاد مثبت اقتصادی فعالیتها را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به وجود مجتمعهای پتروشیمی در استان بوشهر گفت: این منطقه براساس آنچه که گفته شد، همچنان توان رشد و توسعه را دارد. با این ‌وجود، باید در این روند، اشتغال نیروی‌های بومی به ‌منظور رفع چالش نبود شغل مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، سواحل خلیج ‌فارس و دریای عمان مکانی مناسب برای توسعه صنعت پتروشیمی است و با توجه به وجود منابع گسترده گاز، قابلیتهای خوبی برای رشد و توسعه دارند.

کد خبر 247865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =