تعمیرات اساسی بزرگترین واحد عملیاتی پالایشگاه نفت تهران

بزرگترین و مهمترین واحد عملیاتی پالایشگاه نفت تهران (واحدهای تقطیر) در بازه زمانی 25 روز کاری تعمیرات اساسی می شود.

رئیس برنامه ریزی، کنترل و نگهدای تعمیرات اساسی شرکت پالایش نفت تهران با بیان این که مجموعه واحدهای تقطیر،شامل واحدهای وکیوم، برش روغنی، گاز مایع و غلظت شکن می شود، به خبرنگار شانا، گفت: برای انجام این عملیات که از 6 ماه پیش به منظور تامین اقلام مورد نیاز،هماهنگیهای لازم با بخشهای مرتبط صورت گرفته،  یک بازه زمانی 25 روزه پیش بینی شده است.

محمد قربان فیض آبادی با بیان این که تقطیر در خلاء و تقطیر در اتمسفر، واحدهای مهم مجموعه تقطیر پالایشگاه نفت تهران هستند، تصریح کرد: در فرآیند تعمیرات اساسی، ابتدا تقطیر در خلاء و سپس واحد تقطیر در اتمسفر، تعمیر اساسی خواهند شد.

وی هدف و فلسفه انجام تعمیرات اساسی را نگهداشت تجهیزات، تداوم تولید، جلوگیری از خرابیها، افزایش عمر تجهیزات و افزایش ضریب خطرپذیری واحدهای پالایشگاه عنوان کرد.

فیض آبادی با بیان این که پالایشگاه نفت تهران قدمت 50 ساله دارد، افزود: تعمیرات اساسی که در پالایشگاههای نفت از جمله پالایشگاه نفت تهران انجام می شود، در جهت تعمیرت پیشگیرانه است، به گونه ای که با افزایش ضریب ایمنی، خللی در فرآیند تولید آنها ایجاد نشود.

به گفته وی تعمیرات اساسی واحدهای غیرکاتالیستی پالایشگاه نفت تهران مانند مجموعه واحدهای تقطیر که پیشتر سه سال یکبار انجام می شد، هم اکنون به دلیل روزآمدی تجهیزات فنی و پالایشگاهی آن هر چهار سال یکبار انجام می شود.

مسئول تعمیرات اساسی پالایشگاه نفت تهران، تصریح کرد: پیش از این تعمیرات اساسی این مجموعه (واحد تقطیر) در مدت زمان 40 روز کاری انجام می شود در حالی که هم اینک این زمان به 25 روز کاری کاهش یافته است.
فیض آبادی، کاهش زمان تعمیرات اساسی را گامی مهم در اقتصاد کشور خواند و گفت: وقتی در تعمیرات اساسی 10 تا 15 روز کاهش زمانی ثبت می شود، این مهم به معنای  برگشت زودتر واحد تولیدی است.

وی تصریح کرد: در انجام فرآیند تعمیرات اساسی مجموعه واحد تقطیر پالایشگاه نفت تهران، نزدیک به 750 نفر ( در زمان اوج کار) که معادل 450 هزار نفر ساعت است،فعال خواهند بود.

فیض آبادی گفت: همزمان با تعمیرات اساسی مجموعه واحد تقطیر، تعمیرات اساسی بویلر B این پالایشگاه آغاز شده است.

رئیس برنامه ریزی، کنترل و نگهدای تعمیرات اساسی شرکت پالایش نفت تهران، گفت: تعمیرات اساسی نیروگاه 2c این پالایشگاه نیز از جمله مواردی است که در دل تعمیرات اساسی مجموعه واحد تقطیر انجام می شود.

فیض آبادی تصریح کرد: مجموعه عملیات تعمیرات اساسی یادشده، در همان بازه زمانی 25 روز کاری تعیین شده پایان خواهد یافت.

کد خبر 247868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =