گسترش همکاریهای ایران و هلند در بخش انرژیهای تجدیدپذیر، نفت و پتروشیمی

روسای اتاق بازرگانی ایران و شورای توسعه تجاری هلند بر لزوم گسترش همکاریهای دو کشور در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر، نفت و پتروشیمی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن جلال پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران، امروز (یکشنبه 12 مهرماه) در دیدار با جان سیمونس، رئیس شورای توسعه تجارت هلند به موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به دسترسی ایران به بازار 400 میلیون نفری منطقه، هلند نباید از این پتانسیل براحتی بگذرد.

وی افزود: به سه دلیل ایران بازار بسیار مناسبی برای توسعه همکاریها و سرمایه گذاری مشترک است که موقعیت جغرافیایی ایران اولین دلیل آن است، زیرا ایران می‌تواند به عنوان "هاب" در منطقه قرار بگیرد و در این راستا در بخش هوایی، ریلی و سایر صنایع امکان سرمایه گذاری مشترک وجود دارد.

جلال پور به زمینه های همکاری میان ایران و هلند اشاره و تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که فعالین اقتصادی هلند از کویر کرمان بازدید کنند، زیرا در این بخش امکان استفاده از انرژیهای تجدید بسیار محیاست.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: با توجه به ظرفیتهای کشور هلند امکان همکاریهای مشترک در بخش انرژیهای نو میان دو کشور فراهم است و این در حالی است که هلند به همکاری مشترک در بخش حمل و نقل و برند سازی نیز علاقه نشان داده است.

جان سیمونس، رئیس شورای توسعه تجاری هلند نیز گفت: در بخش انرژی تجدیدپذیر صحبتهای جدی با مناطق آزاد ایران انجام شده و برای سرمایه گذاری در این بخش برنامه ریزیهایی انجام شده است.

وی افزود: نکته مهم دیگر که باید به آن اشاره کرد این است که هزینه های عملیاتی در ایران از گروههای غربی کمتر است و ایران و هلند در بخش انرژیهای تجدیدپذیر و نفت و پتروشیمی می‌توانند همکاریهای مشترکی انجام دهند.

رئیس شورای توسعه تجارت هلند از مذاکره با مناطق آزاد ایران در رابطه با انرژیهای تجدیدپذیر خبر داد و گفت: صحبتهایی انجام شده و برای سرمایه گذاری در این بخش برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: در بخش انرژیهای تجدید پذیر و حمل و نقل و صنایع امکان همکاریهای مشترک میان دو کشور وجود دارد و با توجه به دسترسی ایران به بازار روسیه کالاها میتوانند به ایران آمده و از اینجا همراه با ارزش افزوده به روسیه صادر شوند.

کد خبر 247871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =