ایران برای صادرات سالانه 2.3 میلیارد مترمکعب گاز به ارمنستان ظرفیت دارد

مدیرعامل شرکت صادرات گاز ایران از آمادگی ایران برای افزایش صادرات گاز به ارمنستان با توجه به ظرفیت خالی خط لوله صادراتی به این کشور خبر داد.

علیرضا کاملی پس از دیدار امروز (یکشنبه، 12 مهرماه) بیژن زنگنه، وزیر نفت با یرواند زاخاریان، وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان در گفتگو با خبرنگار شانا، میزان گاز صادراتی به ارمنستان را در شرایط حاضر یک میلیون متر مکعب در روز عنوان کرد و درباره ظرفیت خط لوله صادراتی گاز ایران به ارمنستان گفت: ظرفیت عملیاتی خط لوله صادرات گاز ایران به ارمنستان بیش از 6 میلیون متر مکعب در روز است.

وی به ظرفیت خالی خط لوله صادراتی ایران به ارمنستان اشاره کرد و گفت: با توجه به فراهم نبودن زیرساختهای لازم در ارمنستان، این کشور هم اکنون از ظرفیت این خط لوله استفاده نمی کند.

کاملی سپس به برنامه ارمنستان برای ساخت خط سوم انتقال برق دو مداره 400 کیلو ولتی و ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی اشاره کرد و گفت: آقای زاخاریان در این دیدار خواستار تامین گاز این نیروگاه و اطمینان نسبت به تامین آن شدند.

وی با اشاره به این که حداکثر ظرفیت سالانه خط لوله صادراتی ایران به ارمنستان 2 میلیارد و 300 میلیون و حداقل آن یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: هنوز به حداقل ظرفیت این خط لوله که اندکی بیش از سه میلیون متر مکعب در روز می شود نرسیده ایم.

کاملی با بیان این که ایران هم اکنون در ازای یک متر مکعب گاز سه کیلو وات ساعت برق دریافت می کند، افزود: نسبت تهاتر در این قرارداد باید تغییر کند که مذاکرات در این زمینه بزودی آغاز خواهد شد.
 

کد خبر 247872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =