۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
  • کد خبر: 247873
درآمد بیشتر شرکتهای روس در پی افت ارزش روبل

وزارت دارایی روسیه خود را آماده دریافت 330 میلیارد روبل (4 میلیارد و 970 میلیون دلار) از شرکتهای نفت و گاز روس می کند که در پی افت ارزش روبل در مقابل دلار سود بیشتری به جیب زده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نزدک از سوچی روسیه، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، روز جمعه اعلام کرد: ما می خواهیم از بخش نفت و گاز مبالغی را که از کاهش ارزش روبل به دست آوردند دریافت کنیم.

همچنان که قیمت هر بشکه نفت خام در بازارهای جهانی به کمتر از 50 دلار کاهش یافت، ارزش روبل هم در مقابل دلار به نصف کاهش پیدا کرد. شرکتهای صادراتی روس از این کاهش ارزش بسیار بهره برده اند و پول بیشتری از این بابت عایدشان شده است. 

ستاندن این پولهای ناشی از افت ارزش روبل احتمالا در سال بعد صورت خواهد گرفت. این برنامه قرار است در 6 اکتبر به تصویب هیئت دولت روسیه برسد. 

سیلوانوف که در مجمع سرمایه گذاری بین المللی سوچی روسیه سخن می گفت، ادامه داد: بودجه فدرال روسیه امسال و سال 2016 با کسری سه درصد از تولید ناخالص ملی مواجه خواهد شد. از سال 2017 به بعد هر سال یک درصد از کسری تولید ناخالص ملی کم خواهد شد. 

این وزیر روس ادامه داد: وزارت دارایی روسیه معتقد است که قیمت نفت که مهمترین صادرات روسیه را تشکیل می دهد، بیشتر خواهد شد و در سال 2016 با میانگین 50 دلار برای هر بشکه، در سال 2017 به قیمت 52 دلار برای هر بشکه و برای سال 2018 به قیمت 55 دلار به فروش خواهد رسید.  
کد خبر 247873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =