کار بزرگ وزارت نفت برای جلوگیری از تخریب جنگلها

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با افزایش گازرسانی در کشور به میزان 85 درصد تا پایان دولت یازدهم، حجم تخریب جنگلها برای تامین سوخت کاهش می یابد که این موضوع خبر خوبی است.

به گزارش شانا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود حجتی با اشاره به این که  وزیر نفت از امکان گازرسانی به 85 درصد جمعیت روستاهای کشور تا پایان دولت یازدهم خبر داده است، تصریح کرد: این کار بزرگی بشمار می آید و برای وزارت جهاد کشاورزی که با تخریب جنگلها و مساله تامین سوخت روستاییان توسط چوب درختان جنگلی روبرو بوده، خبر خوشی است.

وی که در نشست اعضای کارگروه ملی مقابله با بیابان‌زایی و کاهش اثرات خشکسالی بر ارایه طرح ملی مبارزه با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از آثار مخرب آن در عرصه‌ های اقتصادی، کشاورزی و پوشش گیاهی کشور سخن می گفت، اظهار کرد: در قالب این طرح ملی می‌توان از ظرفیتهای دیگر دستگاه‌ های دولتی و بسیج استفاده کرد.

وی از اعضای این کار گروه خواست تا در مورد آخرین روشها‌ و اقدامهایی که در دیگر کشورها برای مقابله با پدیده بیابان زایی انجام شده است، تحقیق و برنامه های خود را به طور مستمر روزآمد کنند.

وزیر جهادکشاورزی درباره مالچ‌ پاشی برای تثبیت تپه‌ های ماسه‌ ای اظهار کرد: در صورت ضرورت، باید از مالچ پاشی برای جلوگیری از حرکت تپه‌ های ماسه‌ ای استفاده کرد.

 

کد خبر 247883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =